
What Car pārbaudījis 10 auto modeļus, kuri patērē vismazāk degvielas.
Daudziem autovadītējiem viens no svarīgākajiem parametriem izvēloties sev auto ir kurš auto patērē vismazāk degvielas. Tomēr paliek jautajums, kuri no auto modeļiem faktiski ir ekonomiskāki izmaksu ziņā? Pārskatot ražotāju interneta mājas lapas informācija var nebūt nepietiekama, jo tur atrodamie aprēķini ir iegūti no standarta testiem, kuri pavisam neatbilst reāliem apstākļiem. Savus testus, kuri reāli atbilst patiesajiem patēriņiem daudz labāk veic britu auto pircēju ceļvedis “What Car?”. Nesen tie apkopoja iegūtos datus un sasummēja informāciju par 10 automašīnām, kuras patērē maz vai vismazāk degvielas.
Šajā gadījumā testi tika veikti laboratorijā, lai nodrošinātu pilnu objektivitāti – maksimālai kļūdai testos ir jābūt 1 procentam. Tomēr “What Car?” redaktori parūpējās par to, lai viņu tests būtu daudz tuvāks reāliem apstākļiem. Tas simulē braukšanu pilsētā, uz šosejas un maznozīmīgajiem ceļiem. Rezultātā visiem testiem, kurus ir veikuši briti ir jāatbilst mierīgai un ekonomiskai braukšanai, bet ne tādai, kurā jāveic negaidīti paātrinājumi vai īpaši braukšanas paņēmieni.
Infiniti Q30 1,5 dCi – 5,74 l/100 km
Japāņu zīmola premium klases kompakts ir konkurents starp Audi A3 un 1. sērijas BMW. Pievilcīgā virsbūve, kura pievērš uzmanību, slēpj zem sevis unikālu kombināciju. Infiniti Q30 patiesībā ir A-klases Mercedes tikai ar atšķirīgu ārējo izskatu un Q30 pati ekonomiskākā versija ir aprīkota ar Renault dīzeļdzinēju. Franču dīzeļdzinēji jau sen izceļas ar mazu degvielas patēriņu, tāpēc tik labs testu rezultāts nemaz nav pārsteigums.
Kia Niro – 5,64 l/100 km
Šis pilsētas SUV ir Korejas zīmola jaunums un modelis pateicoties kuram Kia vēlas ienākt hibrīdu tirgū. Niro ir pieejams tikai vienīgi ar vienu dzinēja versiju, 1,6 litru benzīna dzinēju ar elektro piedziņu. Dzinējs nodrošina 141 ZS jaudu kā arī ļoti zemu degvielas patēriņū. Patiesībā reālie testu rezultāti ļoti atšķiras no tā ko sola ražotājs (katalogā 3,8 l / 100 km), bet šie rezultāti tāpat ļāva Niro palikt vadošajā vismazāk degvielas patērējošo auto desmitniekā.
Volkswagen Polo 1,0 TSI 95 Bluemotion – 5,53 l/100 km
Visekonomiskākā Volkswagen Polo versija apvieno sevī zemu degvielas patēriņu ar salīdzinoši lielo jaudu. No 1,0 l benzīna dzinēja izdevās izspiest 95 zirgspēku jaudu. Kaut gan testu veicēji no “What Car” konstatēja, ka ārpus pilsētas tas ir maz tā tik un ta nav tā pati vājākā šī modeļa versija (pieejama ir arī 60 ZS versija). Diemžēl šeit aprakstītā versija nav pieejama Latvijā.
Kia Sportage 1,7 CRDi – 5,50 l/100 km
Šis rezultāts ir liels pārsteigums, jo SUV-i un krosoveri nav pārāk ekonomiski un spēj patērēt uz 100 km pat par dažiem litriem vairāk nekā parastie modeļi. Bet jaunais Kia Sportage modelis pierāda to, ka patiesība var būt savādāka. Šis 1,7 litru dīzelis patērē vidēji tikai 5,5 l / 100 km un šādu rezultātu uzrāda daudz mazāki auto. Vienīgais mīnuss tik lielam auto ir zemā jauda, kura ir 115 ZS un tā nenodrošina pietiekamu veiktspēju.
Nissan Qashqai 1,5 dCi – 5,44 l/100 km
Līdzīgi kā ar Infiniti Q30 arī šajā gadījumā tautā iemīlētais Nissan ar 1,5 dCi dzinēju izrādās diezgan ekonomisks. “What Car?” žurnālisti kā priekšrocību ir pieminējuši arī to, ka Qashqai ir samērā kluss un ērts. Šis modelis ir nedaudz mazāks nekā lielākā daļa no konkurentiem, bet līdz ar to arī lētāks. Tāpēc nav brīnums, ka jau daudzus gadus tas tiek ļoti labi pardots un arī Latvijā tas ir starp līderiem SUV klasē.
Kia Picanto 1,0 – 5,30 l/100 km
Vismazākais Korejas zīmola modelis ir arī visekonomiskākais Kia piedāvājumā. Tomēr eksperti norāda, ka mazais degvielas patēriņš ir tikai mazākā daļa no šī modeļa priekšrocībām. Tam ir slikta stūres iekārta, nekomfortabla piekare un grūti izjūtamas bremzes, tāpēc Picanto lielā mērā zaudē saviem Eiropas konkurentiem.
Renault Kadjar 1,5 dCi – 5,12 l/100 km
Nissan Qashqai franču versijā galvenokārt atšķiras ar savu dizainu. Līdzīgā cena un gandrīz identiskā tehniskā puse nozīmē to, ka Kadjar savam japāņu brālim var atņemt daļu no klientiem. Turklāt, nelielās atšķirības ļauj Renault patērēt vēl mazāk degvielas tādā veidā ļaujot ietaupīt paipldus degvielu.
Suzuki Baleno 1,0 – 5,12 l/100 km
Tādus pašus rezultātus kā Kadjar izdevās sasniegt arī pilsētas auto Suzuki Baleno. 3 cilindru benzīna turbodzinējs ir ne tikai ekonomiskākais, bet arī jaudīgākais risinājums šajā modelī. Tam ir 82 ZS. Diemžēl, tas ir arī daudz dārgāks nekā 1,2 litru bāzes modelis. 1.0 l versija maksā sākot no 14 000 EUR. Jāatzīmē, ka Suzuki gadījumā neatbilstība starp solīto ražotāja degvielas patēriņu un faktisko patēriņu ir ļoti zema. Katalogā ir redzams, ka patēriņš ir 4,9 l / 100 km un, ja pieturēties pie dažiem ekonomiskās braukšanas principiem tad šads patēriņs var būt sasniedzams.
Seat Leon 1,6 TDI 110 Ecomotive – 5,04 l/100 km
Spāņu versijas Volkswagen Golf savā visekonomiskākajā variantā ir sasniedzis lielisku rezultātu. Bieži vien šķiet, ka Seat Leon slepjās lielakā brāļa ēnā, bet izrādās, ka tomēr Leons tam samērā interesanta alternatīva. Tam ir savs stils un tas var būt ļoti ekonomisks. Varbūt 110 ZS jauda nav ta pati jaudīgākā, tas tomēr uzrāda labus sasniegumus ( līdz 100 km/h10.5 sekundes). Britu eksperti norāda to, ka 1,6 litru dīzeļdzinējs ir diezgan skaļš.
Opel Astra 1,6 DTE 110 – 5,02 l/100 km
Līderis izrādījā modelis, kurš tiek ražots Polijā, Opel Astra. Visekonomiskākā versija ir aprīkota ar 1,6 litru dīzeļdzinēju un jaudu 110 ZS. Tās testa rezultāti ir nedaudz labāki nekā Leonam. “What Car?” norādīja, ka šis auto patērē vismazāk degvielas, nekā citi auto ko viņi jebkad testējuši.