
Kādu auto ar dīzeļdzinēju vērts iegādāties?
Vislabākie auto dīzeļdzinēji, kādu tieši izvēlēties?
Daudzu autovadītāju sapnis ir auto ar dīzeļdzinēju. Kā zināms šie dzinēji ilgāku laiku var iztikt bez apkopes un turklāt tiem ir salīdzinošī zems degvielas patēriņš. Lai gan pēdējos gados sakarā ar emisiju standartiem dīzeļdzinējos sāka izmantot, piemēram, dizeļdegvielas cieto daļiņu filtrus, kas ne īpaši patika daļai entuziastu, bet tas joprojām būs ļoti pieprasīts un populārs dzinēju tips.
Dīzeļdzinēju problēmas, it sevišķi jaunākiem dzinējiem, ir samērā dārgās remontu izmaksas. Visbiežāk sastopamās problēmas ir ar inžektoriem, turbokompresoriem, spara ratiem un jau pieminētajiem cieto daļiņu jeb kvēpu filtriem. Autotirgū, protams, var atrast automašīnas, kuras vairāk vai mazāk tendētas uz dzinēja problēmām un tas ir iemesls tam, ja meklējam sev auto lietotu auto tirgū ir vērts pakonsultēties ar specialistiem servisos vai iepazīties ar viņu viedokļiem presē.
Vislabākie auto dīzeļdzinēji
Šeit uzskaitīti vislabākie auto dīzeļdzinēji :
- Citroen i Peugeot – 2.0 HDI
2.0 HDI dzinējs vislabākais ir 90 ZS versijā ar 8 vārstiem, kas ražoti no 1999.g. līdz 2008. gadam. Šis dzinējs ir atrodams tādās automašīnām kā Peugeot un Citroen, kā arī Ford, Suzuki un Volvo. - Fiat – 1.9 JTD/JTDm
Eksperti atzinīgi ir novērtējusi šo 1.9 JTD dzinēju. Visbiežāk ieteicamā versija ir ar 8 vārstiem un 120 ZS. Šim dzinējam ir ļoti mazs degvielas patēriņš un laba dinamika. Šis dzinējs ir atrodams tādās automašīnās kā, piemēram, Alfa Romeo, Fiat, Lancia, Opel (CDTI), Saab, Suzuki vai Cadilac. - BMW – 3.0d
BMW 3.0d dzinējs ir kā vīns, jo vecāks, jo labāks. Te nav runa par ekspluatācijas ilgumu, bet par ražošanas datumu. M57 sērijas dzinēji, būs izturīgāki nekā jaunākās versijas, kurās ir daudz vairāk problemātisko elementu. 3.0d dzinējs ir atrodams BMW un Land Rover automašīnās. - Volkswagen – 1.9 TDI
Šis dzinējs, ar dažādām modifikācijām, tirgū ir pieejams jau vairāk kā 20 gadus. Tā galvenais trūkums tiek minēts tas, ka tas ir pārāk skaļš. Dzinējs 1.9 TDI ir atrodams tādās automašīnās kā Audi, Seat, Skoda, VW un Ford. - Toyota 1.4D-4D
Šim dzinējam raksturīgs ir zems degvielas patēriņš un tas ir samērā izturīgs. Diemžēl, lietotu automašīnu tirgū to atrast ir samērā grūti. 1.4D-4D dzinējs tika uzstādīts uz Toyota un Mini. - Honda – 2.2 i-CTDi
Labās atsauksmes par šo 2.2 i-CTDi dzinēju radīja to, ka lietotu auto tirgū automašīnas ar šiem dzinējiem ir samērā dārgas. Un tas nemaz nav brīnums, jo pēc ekspertu atzinuma šis dzinējs ir izturīgs, stabils un dinamisks. Vislielākais trūkums ir dārgie remonti, bet, par laimi, tie notiek ļoti reti. Dārgi ekpluatācijā būs jāpāņu izcelsmes dzinēji, jo oriģinālās detaļas vajadzēs importēt. - Volvo – 2.4 D
2001. gadā zviedru inženieru izstrādāts dzinējs. Lai gan tam ir liela apetīte uz degvielu šim dzinējam ir laba reputācija pateicoties tā uzticamībai. Bet, ja tomēr tam būs nepieciešams remonts dažas detaļas var izrādīties dārgas, jo tām ir zema pieejamība.
autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.
Sliktākie auto dīzeļdzinēji
- Opel 3.0 CDTI (3.0 dCi, 3.0 TiD)
Tā kā lielākā daļa dīzeļdzinēju priekšrocība ir tā, ka pareizi izmantoti un labi aprūpēti tie var kalpot mums daudzu simtiem tūkstošu kilometru, tad Opel 3,0 CDTI dzinējs jau pēc 200 tūkstošiem kilometru nekam nebija derīgs. Visbiežāk plīsa Denso inžektori un tos praktiski neiespējami bija atjaunot. Kā arī dzinējam bija problēmas ar galvas blīvēm un cilindru čaulām. Šos dzinējus uzstādīja ne tikai Opel automašīnām, bet arī Renault un Saab. - Volkswagen 2.0 TDI
Leģndārā 1.9 TDI dzinēja pēctecis vācu inženieriem nav īpaši labi izdevies. Plaisājošās dzinēja galvas sagādāja galvassāpes daudziem, kuri uzticējās šī dzinēja konstruktoriem. Problēmas sagādāja arī eļļas sūkņa padeves sistēma. Daudz negatīvas atsauksmes bija arī par turbīnu. 2.0 TDI dzinēji galvenokārt tika uzstādīti VW un Audi automašīnām. - VM 2.5 TD
Visbiežāk sastopamie šī dzinēja defekti bija cilindru galvās, iesmidzināšanas sistēmās un pilošā eļļa. Šos dzinējus uzzstādīja Jeep un Chrysler automašīnām. - Audi 2.5 TDI V6
Šis dzinējs tā lietotājiem radīja dārgu defektu novēršanu, kas bija sasistīta kloķvārpstas nodilšanu, degvielas sūkni vai eļļošanu. To uzstādīja Audi, VW un Skoda automašīnām.
Atcerēsimies, ka statistikas dati vai ekspertu atzinumi uz kuru atzinumiem tiek veidoti testi negarantē to, ka auto, kuru jūs iegādāsieties lietotu auto tirgū būs visaugstākās kvalitātes. Tāpēc, pirms auto iegādes vislabāk ir apmeklēt labu automehāniķi ar pareizu aprīkojumu un jāpārbauda dzinējs uz visiem iespējamiem dotā auto dzinēja tipiskākajiem defektiem. Jo labāk mēs visu pārbaudīsim pašā sākumā, jo lielāks vēlāk būs gandarījums no auto lietošanas.
Vislabākie auto dīzeļdzinēji – vislabāk pirms lietota auto iegādes tam veikt diagnostiku.
Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.