Man ir auto
automašīnas ar dīzeļdzinēju

Kā rūpēties par auto ar dīzeļdzinēju?

Pievienoja 10 marts 2015

Automašīnas ar dīzeļdzinēju.

Kā zināms automašīnas ar dīzeļdzinēju ir daudz ekonomiskākas degvielas patēriņa ziņā, tāpēc, tas kombinācijā ar dīzeļdegvielas zemākām cenām nekā benzīnam jums var sniegt diezgan būtiskus ietaupījumus. Diemžēl, dīzeļdzinēji tehnoloģiski ir sarežģītāki nekā “benzīnnieki”, tāpēc to remonts bieži vien ir ļoti dārga lieta. Tādēļ mums ir jāpieliek visas pūles, lai nepieļautu nevienu kļūmi ar šo dzinēju.

Rūpējies par sprauslām un pildi labu degvielu

Ieteikums par kvalitatīvas degvielas uzpildi bieži būs pirmā lieta, kuru mums nāksies dzirdēt no dīzeļdzinēju ekspertiem. Degvielas kvalitāte mūsu automašīnas bākā visdrīzāk atspoguļosies uz sprauslu kvalitāti, jo sprauslas ir vienas no jutīgākajām mūsu transportlīdzekļa sastāvdaļām. Nomaiņa var izmaksāt pat līdz 300 EUR par vienu sprauslu, bet atjaunošana līdz 50 eiro. Diemžēl, visbiežāk šīs summas būs jāreizina ar 4, jo mēs būsim spiesti atjaunot vai nomainīt visu komplektu. Visbiežākās pazīmes, ka ar sprauslām kautkas nav kārtībā ir ļoti balti vai ļoti melni dūmi no izpūtēja vai arī auto raustīšanās vai sitieni dzinējā. 

Turbokompresora aizsardzība

Vēl jutīgāka un dārgāka dīzeļdzinēju automašīnu sasatāvdaļa ir turbokompresors. Lai tas ilgāk mums kalpotu un neapdraudētu mūs ar dārgajiem remontiem (apm. 300 EUR), ir būtiski ļaut tam pēc katras braukšanas atdzist. Eksperti iesaka, lai transportlīdzeklis pēc apstāšanās un pirms dzinēja izslēgšanas padarbojās tukšgaitā vēl apmēram no 20 sekundēm līdz 2 minūtēm. Tāpat braukšanu no vietas jāuzsāk mierīgi, bez spolēšanas un pirmajos desmit kilometros nebraukt pārāk dinamiski, bez straujiem paātrinājumiem un bez pēkšņām bremzēšanām. Kā arī, lai turbokompresors vienmēr būtu labā stāvoklī ir regulāri jāmaina eļļa. Tas jādara ne retāk kā ik pēc 15000 km vai reizi gadā. 

Kādas pazīmes liecinās par to, ka turbokompresors ir jāmaina? Tā būs gaudošana, auto jaudas zudums, zilgani dūmi no izpūtēja vai arī lielāks degvielas patēriņš.

autodna-lv-blogs

Neuzsāciet braukšanu spolējot 

Spolēšana nav ieteicama ne tikai tāpēc, ka var sabojāt turbokompresoru, tas var arī sabojāt divmasu spararatu, kurš parasti ir uzstadīts dīzeļdzinēju automašīnās, bet nu jau pēdējā laikā arī “benzīnniekos”, kas pasargā ātrumkārbu no raustīšanās. Divmasu spararatu parasti maina kopā ar sajūgu. Izmaksas? No 300 līdz pat 800 EUR.

Tīrīsim dīzeļa daļiņu filtru

DPF (sausais filtrs) vai FAP (slapjais filtrs) vai daļiņu filtrs – tā uzdevums ir atbrīvoties no sodrējiem no nesadegušās degvielas. Sakarā ar emisijas standartu ieviešanu tie tiek uzstādīti transportlīdzekļos ar dīzeļa dzinēju. Ja mēs netīrīsim šo dīzeļa daļiņu filtru mēs riskējam ar to, ka tas aizsērēsies. Tas notiek tāpēc, ka biežāk braucam pa pilsētu, bet pa šoseju braucam lēni. Filtrs attīrās tikai pie lieliem ātrumiem. Kad automašīna ir uzstādīts FAP filtrs, bieži sanāk tā, ka ielejam pilnu bāku degvielas un dators izvēlas konkrētu šķidruma daudzumu, ko izmanto, lai sadedzinātu kvēpus caur filtru FAP un tas ir attiecībā pret degvielas daudzumu bakā. Un, ja nonākam līdz tam, ka filtrs ir aizsērējies, tad ta nomaiņa vai tīrīšana var dārgi izmaksāt, tāpēc, lai tas filtrs bieži naizsērētos un tas nebūtu jāmaina mūsu servisos to vienkārši izņem. Tas nav arī pārāk lēts prieks, bet var izrādīties daudz ekonomiskāks nekā filtra nomaiņas vai tīrīšanas. 

Dīzelis ziemā

Ziemā dīzeļdzineju transportlīdzekļi ir īpaši jutīgi pret degvielas kvalitāti. Mums vajadzētu arī izvairīties no situācijas, kad mūsu transportlīdzeklis ilgi stāv aukstumā ar gandrīz tukšu bāku. Ziemā bāka vislabāk ir jāuzpilda pilna. Pirms autovadītājiem sakās šis ārkārtīgi grūtais gadalaiks noteikti būtu jānomaina degvielas filtrs, jāpārbauda kvēlsveces, akumulators un ģenerators. 

Automašīnas ar dīzeļdzinēju – dīzeļdzinēja aizsardzība piecos punktos

Lielākā daļa padomu, ko eksperti dod dīzeļdzinēju lietotājiem var ietvert dažos punktos:

  1. Degviela
    Pildiet kvalitatīvu degvielu zināmās degvielas uzpildes stacijas un lielos daudzumos. Rūpējieties par to,lai bākā nekad nebeigtos degviela un ziemā, iespējami biežāk, uzpildiet pilnāku degvielas tvertni.
  2. Eļļa
    Mainiet eļļu ne retak kā reizi gadā vai ik pēc 15000 km. Izmantojiet labas kvalitātes eļļas.
  3. Mierīgi uzsākam, mierīgi baucam
    Uzsāciet braukšanu mierīgi. Pie luksofora nauzsāciet braukšanu ar kaucošām riepām. Uzturiet dzinējam normalus apgriezienus, ne pārak augstus un ne pārāk zemus.
  4. Laiks atdzesēt dzinēju
    Pirms izslēdziet dzinēju, pagaidiet vismaz 20 sekundes, bet pēc dinamiskas un ilgas braukšanas līdz pat 2 minūtēm.
  5. Filtru maiņa
    Mainiet eļļas, degvielas un gaisa filtrus.
Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.