Man ir auto
Efektīva cīņa pret koroziju – pašrocīga un ar speciālistu palīdzību

Efektīva cīņa pret koroziju – pašrocīga un ar speciālistu palīdzību

Pievienoja 8 maijs 2017
Efektīva cīņa pret koroziju – pašrocīga un ar speciālistu palīdzību

Efektīva cīņa pret koroziju – pašrocīga un ar speciālistu palīdzību

Cīņa pret koroziju ir izaicinājums ar kuru agrāk vai vēlāk nāksies saskarties katram autovadītājam. Sākumposmā cīņu ar koroziju varam veikt pašrocīgi, it īpaši tajā posmā kad tā tikai sāk veidoties, bet kad korozija būs jau pārņēmusi lielākas transportlīdzekļa daļas cīņu ar to ir jāuztic specialistiem. 

Cīņa pret koroziju auto pirkšanas stadijā

Kā tas parasti notiek vieglāk ir novērst nekā pret to cīnīties. Cīnīties pret koroziju nav nekas patīkams, tāpēc mums vajadzētu pacensties, lai lielāku cīņu ar to mēs uzsāktu pēc iespējas vēlāk. Pirmo soli šajā virzienā mēs varētu jau spert pērkot transportlīdzekli. Protams optimāli būtu iegādāties jaunu automašīnu no autosalona. Lai gan auto ražotāji bieži vien taupa uz pretkorozijas aizsardzību, bet neskatoties uz to mēs varam cerēt, ka pirmos 5 vai 7 gadus rūsas problēmas mūs īpaši neskars.

Ja meklējam transportlīdzekli lietotu automašīnu tirgū vajadzētu painteresēties internetā vai auto žurnālos vai mūsu noskatītajam auto nav korozijas problēmas. Nav nekāds noslēpums, ka cīņa pret koroziju ir ikdienišķas Dacia (jumta teknes, durvis, degvielas tvetnes vāciņš), Fordu (aizmugurējie sēdekļi, riteņu arkas, durvis), vai vecāku par 10 gadiem Mercedes-Benz īpašnieku problēmas. Otra vietā pret korozijas izturību atrodās galvenokārt Volvo, Volkswagen vai Škoda. To īpašniekiem retāk ir jācīnās ar korozijas sekām.

Protams, pat labi aizsargātam no auto ražotāja puses transportlīdzeklim var būt problēmas ar koroziju, ja par to nepienācīgi rūpēties, tāpēc pērkot automašīnu lietotu automašīnu tirgū jāpievērš īpaša uzmanība vai uz transportlīdzekļa nav pirmās rūsas pazīmes. Vajadzētu atcerēties arī to, ka cīņa pret koroziju mūs noteikti sagaidīs arī tad kad iegādāsimies automašīnu, kura ir cietusi ceļu satiksmes negadījumos. Reti kurš remontējot auto pēc sadurmes pirms tā pārdošanas pieliks pietiekamas pūles, lai atjaunotu tā sākotnējo pretkorozijas aizsardzības līmeni.

Ikdienas cīņa pret koroziju

Neatkarīgi no tā vai mēs esam vairāk vai mazāk uzņēmīgas pret rūsu automašīnas īpašnieki ar pareizu ekspluatāciju varam aizkavēt korozijas rašanos. Jāsāk būtu ar parastām lietām, piemēram, ar sniega notīrīšanu no apaviem pirms iekapjam automašīnā. Jāņem vērā arī tas, ka ziemā labak būtu izmantot gumijas paklājiņus, nevis auduma un savlaicīgi attīrīt tos no ūdens un dubļiem. Jāizvairās arī no automašīnas mazgāšanas gaisa temperatūrās zemāku zem nulles grādiem, ja vien varam to pienācīgi izžāvēt pēc mazgāšanas. Ja runa ir par mazgāšanu tad jāatcerās arī tas, ka nevajadzētu taupīt uz automašīnas ievaskošanu, jo tas ļoti labi noder kā papildus aizsardzība pret koroziju.

Pašrocīga cīņa pret koroziju

Ja uz mūsu auto vēl nav parādījušies rūsas uzliesmojumi mēs varam no tā pašrocīgi pasargāt mēģinot izmantot dažādus preparātus. Jāatcerās, ka dažāda veida līdzekļi ir jāizmanto automašīnas salonā, bet citi no automašīnas ārpuses. Ķīmiskās vielas, kuras aizsargā automašīnas salonu būs pārsvarā aerosola formā ar uzgaļiem paslēptiem zem īpašiem vāciņiem. Ārējās aizsardzības līdzekļi ir jāuzklāj tieši uz riteņiem, riteņu arkām, šasijas un citām virsbūves vietām. Šeit ideāli būtu izmantot speciālas izsmidzināšanas iekārtas.

Kad uz transportlīdzekļa virsbūves esam pamanījuši pirmās rūsas pazīmes un tās nav pārāk lielas varam mēģināt cīnīties ar tām pašrocīgi. Pirmkārt, vajadzētu rūpīgi nomazgāt un nosusināt automašīnu un aizsargāt rūsas uzliesojumam blakus esošo virsmu, lai korozijas noņemšanas laikā tās daļiņas nenokļūtu uz tās. Otrais solis ir korozijas pārņemtās virsmas slīpēšana, lai pilnībā noņemtu rūsu. Tad rūpīgi ir jāattauko un jānotīra rūsas skartā virsma. Uz tās uzklājam attiecīgu pārklājumu, kurš atbilst virsbūvei un veicam virsmas izlīdzināšanu ar špakteļlāpstiņu. Vēlāk visu virsmu izlīdzinam ar smilšpapīru un pārklajam ar krāsu, kura atbilst virsbūves kodam un kuru var atrast transportlīdzekļa lietošanas instrukcijā.

Kā var redzēt pašrocīga cīņa pret koroziju savā ziņā ir risinājums tiem, kuriem ir ķēriens uz tādām meistarošanas lietām. Pārējiem autovadītājiem labāk vajadzētu izmantot profesionālu meistaru palīdzību, jo pašrocīga nemākulīga apiešanās ar transportlīdzekļa aizsardzību var radīt vairāk zaudējumus nekā labumu, piemēram, kad mēģināsim nepareizi aizsargāt pret koroziju automašīnas iekšpusi un aiztaisīsim ciet caurumus pa, kuriem no transportlīdzekļa ir jāizkļūst ūdenim. Šajā gadījumā, lai cīnītos pret koroziju tikai paātrināsim tās veidošanos.

Cīņa pret koroziju pie profesionāļiem

Specializēti autoservisi, kuri nodarbojas ar virsbūves remontu un tās krāsošanu piedāvā lielu klāstu dažādu darbu, kuri atšķirās, gan ar kvalitāti, gan ar cenu. Piemēram, pilnīga aizsardzība pret rūsu automašīnas virsbūvi apsmidzinot ar speciālu eļļainu migliņu mums var izmaksāt apmēram no 120 līdz 250 eiro, tāpēc cīņa pret koroziju nemaz nav tik lēta, bet tas tomēr atmaksājās nekā likvidēt visas korozijas sekas.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.