
Hibrīda automašīnas – ko darīt ar lietotu akumulatoru?
Automašīnas ar hibrīda piedziņu jau labu laiku ripo pa Latvijas auto ceļiem. Saskaņā ar ražotāju apkopotajiem datiem, kuru pamatā ir pircēju atsauksmes, elektrība ir pierādījusi sevi par uzticamu piedziņas elementu. Tomēr nekas nav mūžīgs, un katram hibrīda automašīnas īpašniekam agrāk vai vēlāk nāksies domāt par akumulatoru atjaunošanu vai maiņu.
Šajā rakstā meklēsim atbildes uz vairākiem jautājumiem. Vai akumulatora maiņa ir jēgpilns risinājums? Varbūt to var atjaunot, un ja jā, tad kādas ir izmaksas? Vai ir automašīnas, kurām akumulatora darbības traucējumi var izrādīties īpaši dārgi? Un galu galā, kā noteikt vai akumulators ir labā stāvoklī un nav bojāts?
Hibrīda automašīnas. Vai akumulatora nomaiņa ir jēgpilna?
Gan benzīnniekiem, gan dīzeļiem, gan arī hibrīdiem ir savas unikālās problēmas. Hibrīdiem pati galvenā ir akumulatora resurss. Gluži kā telefonam, arī hibrīda automašīnas lielā mērā darbojas ar jaudīga akumulatora palīdzību, kurš ar laiku neizbēgami nolietosies.
Ja pērkam jaunu auto no salona, tad problēmu nebūs, taču ko darīt, ja ir vēlme iegādāties lietotu hibrīda automašīnu? Galu galā šādu auto piedāvājums kļūst arvien lielāks un vai ir finansiāla jēga akumulator vispār mainīti?
Lasi vēl:
- Lietots automobilis pie dīlera – Volvo, Opel, Subaru, Škoda
- Importētāju lietotu automašīnu pārdošanas programmas
Lai arī autoražotāji rekomendē iegādāties jaunu akumulatoru, internetā ir pieejami arī lietoti nepieciešamās jaudas agregāti. Ņemot vērā, ka jauns hibrīda automašīnas akumulators maksā vidēji 2 500 eiro, tad lietots interneta dzīlēs ir atrodams par vidēji 500 eiro. Ja esošais ir neglābjami beigts, tad var apsvērt šādu soli, taču lietotais akumulators būtu rūpīgi jāpārbauda pirms iegādes.
Dīkstāve kaitēs hibrīda automašīnai
Bateriju kalpošanas laiku lielā mērā ietekmē arī to neaktīvie periodi. Tas var izrādīties daudz postošāks nekā pārmērīga to darbība. Jo ilgāk akumulators pēc izņemšanas netiks izmantots, jo lielāks ir risks, ka tā rūpnīcas jauda tiks neatgriezeniski zaudēta.
autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.
Par hibrīda automašīnu bateriju dīkstāvi informēja arī WESS Auto Group eksperti, norādot, ka šādus spēkratus ir jāieslēdz ne retāk kā reizi trijos mēnešos, lai pasargātu akumulatoru no pilnīgas izlādes, pie kuras, pirmkārt, nebūs iespējas piedarbināt automobili, un, otrkārt, var rasties iekšējs akumulatora defekts.
Pēc ilgāka “atpūtas” tā var neatgriezeniski zaudēt pat pusi no savas jaudas. Turklāt lielākajai daļai pārdevēju, kas ņem akumulatorus tālākpārdošanai no sagrautām automašīnām, nav ne mazākās nojausmas par viņu piedāvātā akumulatora stāvokli.
Hibrīda automašīnai nobraukums neatspoguļos akumulatora tehnisko stāvokli. Pie šādas detaļas pārdošanas, garantija parasti tiek dota hibrīda automašīnas palaišanai, kas nav nekas vairāk par lētu mārketinga triku.
Hibrīdas automašīnas. Akumulatora šūnu atjaunošana
Specializētās vietās, piemēram, Polijā ir iespējams veikt nolietoto akumulatora šūnu atjaunošanu. Atkarībā no automašīnas modeļa un modeļa, reģeneratīvā procesa sarežģītības pakāpe var atšķirties. Teju katru bojāto vai nolietoto šūnu var salabot, taču atsevišķos gadījumos pakalpojuma cena būs pārāk augsta.
Polijas auto servisa JD Serwis speciālisti norāda uz šūnu remonta augstām izmaksām tādos hibrīdos kā BMW 7-Series F01, Mercedes-Benz S400 W221 vai E300 W212. Izturīgas, taču grūti remontējamas ir Lexus LS600h baterijas. Toyota Highlander un Lexus RX 400h akumulatora maiņa ir vidēji sarežģīta. Visvienkāršākais akumulatoru remonts ir populārākajiem Toyota un Lexus markas hibrīda automašīnu modeļiem.
Saskaņā ar JD Serwis novērojumiem, visātrāk nolietojas un arī visdārgākās remonta izmaksas skar Honda Civic IMA modeļus.
Lasīt vēl:
- 7 iemesli, lai tu iegādātos hibrīdauto un nenožēlotu ne brīdi
- Vai ir vērts iegādāties elektroauto?
- Automašīnu drošinātāji – elektrosistēmu mazie glābēji
Hibrīda automašīnas baterijas atjaunošanas izmaksas
Runājot par Prius (2. un 3. paaudze) un Auris (1. un 2. paaudze), JD Serwis cenrādī darbaspēka izmaksas ir noteiktas 1000 Polijas zlotu apmērā, kas ir līdzvērtīgi aptuveni 234 eiro. Katra nomainītā šūna maksā 150 PLN jeb 34 EUR un iepriekšminētajiem modeļiem to ir 28.
Līdz ar to remonta izmaksas ir atkarīgas no nomainīto šūnu skaita. Dažreiz pietiek ar to, ka tiek aizstāta viena no šūnām, dažreiz puse no tām, un dažreiz visas no tām, lai pilnībā atjaunotu akumulatora pilnu funkcionalitāti. Saskaņā ar Polijas specializētā servisa sniegto informāciju, vidējā atjaunošanas cena svārstās robežās no 2500 līdz 3000 PLN jeb 585 līdz 700 EUR un pretī tiek saņemta viena gada garantija bez nobraukuma ierobežojuma.
Latvijā pagaidām hibrīdi nav tik populāri, lai tirgū tiktu piedāvāti šādi veida remontdarbi ar garantiju. Tas ir līdzīgi kā ar automašīnas turbīnas atjaunošanu:
- Var pirkt lietotu un labā stāvoklī;
- Var pirkt restaurētu;
- Un var pirkt jaunu, kas maksās divas vai trīs reizes dārgāk nekā iepriekšējie varianti.
Labu un ilgstošu garantiju spēs piedāvāt vienīgi ražotājs, kurš par to prasīs attiecīgu naudas summu. Runājot par garantiju – WESS saviem hibrīdiem piedāvā ražotāja noteikto 10 gadu garantiju. Ja auto ir mazlietots, tad bažas par tā stāvokli var pārbaudīt oficiālajā pārstāvniecībā.
Lietotas hibrīda automašīnas pirkšanas riski
Atšķirībā no dažādiem piekares brīnumiem, kas mūs var sagaidīt ap stūri, īpaša uzmanība ir jāvelta akumulatora stāvoklim. Negodīgi pārdevēji var noklusēt baterijas šūnu bojājumus, veicot pavisam vienkāršas manipulācijas, piemēram, atvienojot papildus 12v akumulatoru. Šādā veidā tiks restartēta sistēma un nodzēsta “Check Hybrid System”, kas ir līdzvērtīgs “Check Engine” lampiņai instrumentu panelī. Tā atkal parādīsies pēc vidēji 200 – 300 km.
Ar elektrību darbināmiem spēkratiem īpaša vērība ir jāvelta smagiem ceļu satiksmes negadījumiem. Ja automašīnas vēstures atskaitē redzama informācija par nopietnu avāriju, tad nav divu domu, ka ir jāpārbauda akumulatora stāvoklis.
Kā no tā pasargāties? Diagnostikas datora pievienošana sistēmai un kvalificēta mehāniķa testa brauciens palīdzēs noteikt akumulatora stāvokli. Šādas profesionāla servisa izmaksas WESS piedāvā par 65 EUR. Nav daudz, ņemot vērā iespējamā remonta izmaksas, kas var būt vairāki tūkstoši eiro.
Vai Jums patika raksts? Iespējams, Jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām Jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.