Padomi
Hibrīdauto

7 iemesli, lai tu iegādātos hibrīdauto un nenožēlotu ne brīdi

Pievienoja 9 marts 2019

Gribat to vai nē, taču hibrīdauto ir uz palikšanu. Stingrās ES un citu valstu prasības attiecībā uz kaitīgo izmešu daudzumu atmosfērā spiež meklēt arvien inovatīvākus risinājumus autobūves industrijā. Hibrīdi apvieno labāko no abām pasaulēm un šajā rakstā iepazīsimies ar vairākām to priekšrocībām.

Hibrīdauto iemācīs tevi nesteigties

Lielai daļa auto ir radīti specifiskiem braukšanas apstākļiem – Land Cruiser pa bezceļiem, Ferrari pa Vācijas autobāņiem un hibrīdauto ekonomiskai un mierīgai nokļūšanai no punkta A uz B.

Reti, kurš pērk hibrīdauto, lai ar to pazīmētos saviem draugiem. To pērk, lai ekonomētu degvielu un mazāk piesārņotu apkārtējo vidi. Un kurš vēl labāk to varētu iemācīt, ja ne pats auto! Auto visu laiku atgādinās par nesteidzīgas un ekonomiskas braukšanas nepieciešamību, rādot iekrātos kilometrus uz elektromotora un zemo degvielas patēriņu.

Hibrīdi mīl pilsētu

Hibrīdauto ir unikāli ar to, ka pilsētā tie var patērēt mazāk degvielas nekā uz šosejas. Reti kuram hibrīdam ir rozete, taču katru reizi, kad tie apstājas, tie rada vairāk elektroenerģijas, ko pēc tam var izmantot sastrēgumā lēnām ripinoties uz priekšu.

Hibrīdiem ir divu dzinēju jauda

Tā mazo benzīna dzinēju papildina gana jaudīgs elektriskais dzinējs, kuram ir pieejama visa dzinēja jauda jau no 0 apgr./min. Sajūta pie stūres ir neaprakstāma un lielākajai daļai nepierasta. Pat maziņš Prius var vienā acu mirklī aizšauties uz priekšu.

Lasi vēl:

Hibrīdi ir ļoti klusi

Kad hibrīdauto tiek ieslēgts, tam darbojas tikai elektrodzinējs un tas nerada nekādus trokšņus. Tur nav kam griezties un sisties. Iekšdedzes dzinējs pieslēgsies pie noteiktiem nosacījumiem un tad jau viss lielākoties būs pa vecam. Labākais salīdzinājums kādu ir nācies dzirdēt, braucot ar elektroauto vai hibrīdu skaņa ir tāda, it kā tu brauktu ar liftu.

Mazāk piesārņo, zemāks nodoklis

Papildus zemākam degvielas patēriņam šie auto mazāk piesārņo vidi, kā rezultātā Latvijā tiem būs krietni zemāks ceļa ekspluatācijas nodoklis. Piemēram jaunākās paaudzes Toyota Prius kombinētajā ciklā izdala vidēji 78 gramus CO2 izmešus uz 100 kilometriem. Pie esošās nodokļa likmes tie ir nieka 12 eiro gadā!

Baterija ir izturīgāka nekā tiek baumots

Viena no hibrīdu un elektroauto lielākajām bažām ir baterijas mūžs. Ja automobiļi ar iekšdedzes dzinējiem var itin viegli nobraukt vairākus simtus tūkstošos, tad hibrīdu autoražotāji dod parasti 10 gadu garantiju vai 160 000 kilometru.

Protams, ka viss ir atkarīgs no auto ekspluatācijas un visticamāk pie saprātīgas lietošanas var nobraukt arī vairāk par 160 000 kilometru. Taču arī iekšdedzes dzinējam pie šāda nobraukuma var nākties mainīt kādu dārgāku dzinēja detaļu.

Te gan ir ļoti būtiski padomāt divreiz vai ir vērts iegādāties lietotu hibrīdauto. Sevišķi, ja tas ir nobraucis jau vairāk par 100 000 kilometru. Vēl jo vairāk, ja tas ir atdzīts no Eiropas, jo arī šiem auto var sagrozīt odometra rādījumu.

Mazāka slodze iekšdedzes dzinējam

Sevišķi izteikti tas būs pilsētas režīmā, kad elektromotors darbosies ievērojami biežāk. Uz elektromotora rēķina var atļauties arī motoreļļu dzinējam nomainīt nedaudz retāk. Hibrīdauto nav arī startera un ģeneratora siksnas, kas “parastajiem” auto regulāri plīst.

Tradicionālajiem iekšdedzes dzinējiem vienmēr būs sava niša un piekritēji, taču augošās emisiju prasības un nodokļu slogs veicinās elektroauto un hibrīdauto popularitāti. Ja ikdienā nav jāveic lieli attālumi, tad hibrīds ir racionāla izvēle un naudas ekonomija.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.