Padomi
dzinēja

Mašīnas dzinēja maiņas izmaksas.

Pievienoja 17 October 2017

Viena no nopietnākajām automašīnas problēmām, kas varētu notikt ar automašīnu ir pārkarsēts dzinējs. Sabojāta dzinēja blīve vai nedaudz sadauzīta mašīnas priekša nozīmētu, ka mašīnas motors būs darba kārtībā un auto ir labojams. Brīdī, kad mašīnas motors vairs nestrādā, mēs saprotam, ka mašīna vairs īsti nepilda tai paredzēto funkciju, jo tas taču ir mūsu iemīļotais transportlīdzeklis, kas mūs vienmēr nogādā no punkta „a” uz punktu „b”, neskatoties uz vizuāliem defektiem vai nenozīmīgām tehniskām problēmām.Bet nevajag zaudēt cerības, jo, ja no mašīnas ir palikusi vien tukša čaula bez savas sirds (dzinēja), tā tik un tā var atkal kļūt par pilntiesīgu satiksmes dalībnieku un darboties labāk nekā iepriekš.

Faktori, kas jāņem vērā

Ir daudzi faktori, kuri jāņem vērā, kad meklē jaunu dzinēju ar ko nomainīt veco! Pirmais, ar ko vajadzētu tikt skaidrība, ir vai vajadzīgs īsais motora bloks, garais motora bloks vai arī pilnīga motora maiņa, ieskaitot elektroniku un aksesuārus. Nākamais, ko vajadzētu uzzināt, ir kāda tipa, markas dzinējs būs vajadzīgs un kur varēs iegādāties jaunu, lietotu vai atjaunotu dzinēju par pieņemamām cenām. Protams, pilnīgi jauns motors no Lamborghini ražotnes maksās daudz vairāk, nekā lietots, vai arī atjaunots 1983. gada Ford Pinto četrcilindru motors. Nākamais, ko vajag ņemt vērā, ir dzinēja vecums. Dzinēji, kas ir populāri vai Japāņu ražojumi, būs daudz dārgāki. Jaunās paaudzes dzinēju izgatavošanas izmaksas ir daudz lielākas un lietoti vai atjaunoti dzinēji būs daudz retāk sastopami, tāpēc arī cenas attiecīgi ļoti atšķirsies no vecāka gadagājuma motoriem. Eiropā dzinēji vienmēr būs dārgāki, jo tie ir dārgāki paši par sevi un grūtāk atrodami lietoti jebkura vecuma automašīnai. Pēdējais faktors, kas būtu jāņem vērā, ir vieta kur vēlaties, lai jums notiktu dzinēja maiņa un, cik ātri vēlaties, lai tas notiktu.

Pamata izmaksas dzinēja maiņai

Pilnīgā dzinēja maiņā ietilps viss, lai dzinējs strādātu, iespējams, pat visi nepieciešamie aksesuāri, sensori un elektriskās sastāvdaļas. Šāda dzinēja maiņa ir ļoti reta, izņemot, kad cilvēki izmanto ražotāja garantiju. Garais motora bloks ir, motors bez kolektora, aksesuāriem un elektriskajām sastāvdaļām. Lielākajā daļā gadījumu maina visu garo motora bloku. Īsais motora bloks ir tas pats garais motora bloks, izņemot cilindra galvu vai galvas. Sākot no 2014. gada tipisks japāņu vai amerikāņu četru cilindru motors vai V-6 garais motora bloks maksās no 1000 līdz 2000 eiro, pērkot to no uzticama avota. Īsais motora bloks parasti maksā par 500 līdz 800 eiro lētāk. Cenu var dubultot, ja šie dzinēji ir reti vai sporta tipa. Noteikti lētāk būs nopirkt lietotu dzinēju auto kapsētā, bet šajā gadījumā nebūs nekādas garantijas, ka motors būs labākā stāvoklī nekā motors ko grasāties nomainīt.

Veiktspēja, dīzeļdzinējs un luksus klases dzinēji

Nedaudz noliekot perspektīvā, mainot 16.4 litru Bugatti Veyron, garo motora bloku būs jāšķiras no 350 tūkstošiem, kā arī garais motora bloks priekš Ferrari Enzo maksās aptuveni tikpat. Šajā cenā neietilps piegāde, bet būs iekļauta 30 dienu garantija. Ņemot vērā, ka Corvette Z06 LS7 dzinējs, iepakots kastē, no GM (General Motors) izmaksās jums 14 tūkstošus, tad šāda summa izklausās pēc laba darījuma, ja šādu auto variet atļauties. Par 7 tūkstošiem var nopirkt 6.3 litru LS3 dzinēju, kas ir atrodams tādās mašīnās, kā 2014. gada Chevrolet Camaro SS. Atjaunotu V-8 Detroit dīzeļa dzinēju var iegādāties no 5 līdz 10 tūkstošiem dolāru. Un atjaunotu Ford Powerstroke garo motora bloku var iegadāties no 2 500 līdz 4 000 dolāru. Samērā veca Rolls Royce V-8 garā bloka motoru var iegādāties aptuveni 8 000 dolāru vērtībā un, ja velēsieties nopirkt jaunāka Rolls Royce motoru, tas izmaksās piecas reizes vairāk. Ja piemērām esat iegādājies Range Rover dzinējs izmaksās ļoti dārgi un dažreiz vairāk nekā jaunas mašīnas iegāde. Piemērām, jauni Range Rover dzinēji maksā no pieciem tūkstošiem līdz deviņiem tūkstošiem, bet lietotus vai atjaunotus var iegādāties no diviem līdz pieciem tūkstošiem. Un Audi 2000. gads līdz 2005. gads dzinējs izmaksās no 150 eiro līdz pat 1500 eiro, skatoties kāds dzinējs un cik reti sastopams. Jaunākiem Audi tas prieks var izmaksāt līdz pat trim, četriem tūkstošiem. Vecai Mazdai dzinējs var izmaksāt pat zem 100 eiro, bet jaunai līdz pat 2000 tūkstošiem, salīdzinoši lētāk nekā Audi, BMW vai Volvo.

Darba izmaksas

Ticiet vai nē, bet darba izmaksas var sasniegt tikpat lielu summu cik nopirkt jaunu dzinēju. It īpaši, ja griezīsieties pie dīlera vai speciālista. Parasts serviss var prasīt no 20 līdz 60 Eiro stundā par darbu, bet dīleris vai speciālists krietni vairāk. Tipiska dzinēja maiņa, vecai mašīnai var ilgt no 10 līdz 15 stundām, bet var arī sasniegt pat 20 darba stundas. Attiecīgi – jo jaunāka mašīna, jo vairāk darba. Liela daļa patērētā laika būs atkarīgs no tā, cik daudz darba būs jāveic, cik daudz detaļas no vecā dzinēja būs jāpārliek uz jauno un vai iegādāsieties īso motora bloku, vai garo motora bloku. Dažreiz lētāk ir ieguldīt laiku, lai visu sagatavotu, lai mehāniķim nebūtu jātērē laiks, kas arī maksā naudu. Šie ir galvenie faktori, kas jāņem vērā. Jārēķinās, ka darbs izmaksās no 350 līdz 1500 eiro skatoties pie kāda speciālista un cik daudz motora maiņā vajadzēs ieguldīt laiku un darbu.

Kopsavilkums

Beigu beigās rodas kopaina, ka cenu variācija var būt ļoti liela, skatoties, kā mēs vēlamies pieiet mašīnas motora maiņai. Ja, vēlies pats nomainīt 1999. gada Camaro īsā motora dzinēja bloku, tas varētu izmaksāt 1000 dolārus, bet ja vēlies pilnīgi jaunu dzinēju no ražotaja iepakotu kastē un, lai darbu veic Chevrolet dīleris, tad darbs var izmaksāt līdz 6000 eiro. Beigu beigas sanāk, ka nomaiņu veicot paša spēkiem, tas sanāk daudz izdevīgāk, nekā pie oficiālā dīlera. Desmit gadus vecam sedanam vai apvidus mašīnai, mainot garo motora bloku, izmaksas varētu būt no 900 līdz 2 500 eiro apmērā. Vajag rēķināties, ka luksus mašīnas motora remonts maksās vismaz divreiz vairāk. Daudzām jaunākajām luksus un sporta automašīnām, nelabojama dzinēja bojājuma gadījumā, neatmaksājās dzinēja maiņa, jo mainot vai aizvietojot dzineju var nākties samaksāt tuvu pašas automašīnas cenai. Japāņu gatavotām mašīnām motoru cenas ir lētākas, nekā Eiropā ražotiem motoriem, bet ASV ražotu motoru cenas ir vēl lielākas un ir jārēķinās ar to, ka būs jāmaksā piegādes izdevumi. Vienmēr vajadzētu atcerēties, ka jāatrod piemērota auto darbnīca, kam ir pieredze attiecīga motora remontā un cenas ir adekvātas, lai iegūtu kvalitatīvu darbu nepārmaksājot par to.

Summa komentāri: 1

Leave a Reply

Your email address will not be published.

  1. AIVARS ANZONS

    Labdien Man ir tord transit 1991 2.5D bez turbīnas.Mašīna ja laba tikai dinamikas nekādas,gribētu nomainīt dzinēju uz jaudīgāku 2.5DT vai common rail,ja ir iespējams.Paldies.