autoDNA iesaka
dīzeļmotoram zili dūmi

Dīzeļmotoram tumši zili dūmi – vai jāzvana kapu zvani?

18 maijs 2018

Tā sagadījies, ka tikai retais no mums var iegādāties jaunu vai gandrīz jaunu automobili. Lai gan, gandrīz jauns neskaitās, jo tas varēja iepriekšējā dzīvē būt taksometrs, nomas auto vai vienkārši nevīžīga autovadītāja īpašums. Un, ja reiz transporta līdzeklis nav jauns, tam var būt tehniskas problēmas!

Jebkuras krāsas zilgani dūmi

Nekas traģisks, ja vaina meklējama automobiļa ritošajā daļā. Ja problēmas piemeklējušas dzinēju, tad, visticamāk, varam krāt naudu nopietnākam remontam.
Tumši zili dūmi izpūtēja galā, ja runājam par dīzeļmotoru. Nekā iepriecinoša. Protams, izplūdes gāzes var būt dažādās zilganu toņu nokrāsās. Klasiskais variants ir tumši zili, biezi un ilgi neizgaistoši dūmi. Tam par iemeslu var būt tikai divas lietas – kaut kas sagājis grīstē ar degvielas iesmidzināšanu vai dzinēja eļļa nonāk degmaisījuma kamerā.

Dūmi ar nepatīkamu smaku

Pirmajā gadījumā dūmus pavada nepatīkama smaka, kas kož acīs un liek ik pa brīdim apkārtējiem iekrekšķēties. Ja no ierindas izgājusi iesmidzināšanas sistēma, degkamerā sadeg tikai tā dīzeļdegviela, kas izsmidzinājusies normāli. Viss pārējais tā arī nesadedzis ar lielu joni tiek izmests pa izpūtēja galu. Tiesa gan zināma daļa neizsmidzināto pilienu sadeg tieši uz virzuļa virsmas. tas rada papildus temperatūru un nodrošina drīzu dzinēja kapitālo remontu!

Zili dūmi visās varavīksnes krāsās

Otrajā gadījumā iespējama viskrāšņākā izplūdes gāzu krāsu palete – no gaiši zilas līdz teju vai melnas krāsas toņiem. To nosaka eļļas daudzums, kas iekļuvis degmaisījuma kamerā.
Te variācijas par tēmu var būt daudz un dažādas. No nevainīgas ieplīsušas blīves līdz turbīnai, kas novesta līdz katastrofālam stāvoklim. Turklāt šādu dīzeļmotora problēmu ir diezgan viegli pamanīt – strauji un bieži zūd dzinēja eļļas līmenis.

Problēmas risinājums ir tikai viens

Benzīna dzinēja katalizators visbiežāk spēj izķert līdz galam nesadegušo eļļu, tāpēc dūmi uzrodas vien dzinēja dzīves beigu stadijā. Dīzeļmotora uzbūve ļauj biezajiem dūmu mutuļiem nonākt atmosfērā arī tad, ja eļļas piedeva dīzeļa degvielai ir niecīga.
Protams, arī šajā gadījumā jārēķinās ar krietni augstāku sadegšanas temperatūru, kas ātrāk vai vēlāk novedīs pie dzinēja maiņas. Ieteikums abos gadījumos ir tikai viens – visus ieplānotos darbus pie malas un steigšus uz servisu!