Man ir auto
dīzelim balti dūmi

Balti dūmi dīzeļmotoram – tvaiks vai dzinēja defekts?

Pievienoja 24 maijs 2018

Ja dīzeļmotors ir labā tehniskā kārtībā, tad no izpūtēja gala apkārtējā vidē nenonāk praktiski nekas. Vismaz redzami izmeši dūmu veidolā nav un būt nevar. Ja nu vienīgi aukstā laikā dažas pirmās darbības minūtes izplūdes gāzes var mulsināt ar gandrīz baltu dūmiņu. Bez panikas – tas ir pilnīgi tīrs un nekaitīgs ūdens tvaiks! Līdz ko stiprāk tiek nospiests gāzes pedālis, ar aci saskatāmi izmeši izpūtēja galā pazūd kā nebijuši. Taču atslēgas vārdu virknējums šajā gadījumā ir “tehniskā kārtībā”!

Vai vienmēr balti dūmi ir tvaiks?

Gan jā, gan nē. Tie, kas ziemas rītā redzami tukšgaitā pukšķošam dīzeļmotoram ir parasti un nekaitīgi tvaiki. Ja balts dūmu mutulis uzrodas slodzes režīmā, tad tas jau ir dzinēja defekts. Turklāt iespējas var būt vairākas:

– paaugstināts mitrums izplūdes sistēmā, kas parādās “skurstenim” uzkarstot;

– ne līdz galam sadegusi dīzeļdegviela dzinēja cilindros;

– dīzeļdzinēja cilindros nonācis dzinēja dzesēšanas šķidrums.

Protams, katrai problēmai ir savs risinājums, kuru visprātīgāk būtu meklēt vai nu pie sava uzticamā meistara vai servisā, kas specializējies uz dīzeļmotoru remontu.

Ja izpūtējā ielavījies ūdens…

Mitrums izplūdes sistēmā var nonākt tikai vienā veidā – kā kondensāts. Ja dzinējs ir labā tehniskā stāvoklī un vēsākā rītā tukšgaitas režīmā veidojas “veselīgais” tvaiks, tas, iespējams, sakrājas kādā no tā dēvētajiem izpūtēja bunduļiem. Zināma daļa iztek uzsākot braucienu, taču tik pat daudz var sakrāties izplūdes sistēmā. Loģiski, ka izpūtējam uzkarstot, ūdens sāk iztvaikot un dzinēja aizmugurē saskatāmi balti dūmi. Šis nav ļaunākais scenārijs, ja vien neskaita to, ka izpūtējs drīz būs sarūsējis no iekšpuses un nāksies pirkt jaunu.

Ja dīzeļdegviela nesadeg…

Otrais iespējamais variants – degmaisījums nesadeg pilnībā. Šādā gadījumā dūmi ir nedaudz pelēcīgi un cenšas pastāstīt tikai vienu – degmaisījuma gāzes, kam bija ar joni jāstumj virzulis, apmetušas kūleni un nonākušas izplūdes sistēmā. Visticamāk šādi dūmi nozīmē to, ka degkamerā nav pietiekami augsta temperatūra un sadegšana notiek ar aizkavēšanos. Iespējams, jāpārbauda kvēlsveces, kompresija cilindros, sprauslas.

Ja antifrīzs nokļuvis cilindrā…

Ja tā atgadījies, tad balto dūmu tonis var būt mainīgs. Tas atkarīgs no piedevām dzesēšanas šķidrumā. Pie vainas jebkurā gadījumā ir ūdens. Šoreiz tas, kurš pievienots dzesēšanas šķidrumam. Tas saskaras ar uzkarsušajiem dzinēja mezgliem un no izpūtēja gala uzaug īsts dūmu mutulis. Pats par sevi balts dūmu mākonis vēl nav nekas traks, ja vien ne ķīmiskā reakcija, kuras dēļ dzesēšanas šķidruma nonākšana degkamerā ir jo īpaši bīstama dīzeļmotoriem. Dīzeļdzinējā ir daudz vairāk sēra, kā benzīnā. Kad sērs sajaucas ar ūdeni, rodas sēra dioksīds, kurš pamatīgi samazinās dzinēja resursu. Risinājums? Meklēt iemeslu un kanālu, kāpēc un kā dzesēšanas šķidrums nonāk degkamerā!

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.