Padomi
Notits nobraukums

Pazīmes, kas liecina, ka automašīnai ir notīts nobraukums

Pievienoja 9 maijs 2019

Pērkot lietotu automašīnu, viens no svarīgākajiem faktoriem ir gadu laikā nobrauktie kilometri. Šis ir būtisks rādītājs, kas sniedz aptuveno priekšstatu par automašīnas tehnisko stāvokli. Notīts nobraukums, sevišķi Latvijā, ir ikdiena ar ko saskaras liela daļa auto pircēju.

Ne vienmēr automašīnas vēstures atskaite sniedz pilnīgu informāciju par odometra rādījumu. Ieraksti datubāzēs veidojas no vairākiem avotiem tai skaitā oficiālajiem dīleriem un servisiem. Ja zūd nepieciešamība auto vest uz oficiālām vietām, tad bieži vien arī ieraksti datubāzēs neparādās. Tas ir sevišķi izteikti 10 gadus veciem auto, kas veido lielu daļu no Latvijas auto parka.

Taču līdzās atskaites datiem par automašīnas ekspluatāciju ir vairākas pazīmes, kas var liecināt par tās nobraukumu pēc pēdējā oficiālā ieraksta datubāzē.

Šis vienkāršais odometra rādījums sniedz labu priekšstatu par vairākiem faktoriem:

  • Gaidāmajiem remontdarbiem;
  • Automašīans garantiju;
  • Dzinēja resursu;
  • Auto vērtību.

Notīts nobraukums – ieskats vēsturē

VAZ 2101 odometrs

Manipulācijas ar odometra rādījumu sniedzas tālā pagātnē. Laikā, kad vēl nebija digitālie odometri bija ievērojami grūtāk noteikt auto patieso nobraukumu. Lai notītu vēlamo kilometrāžu pietika vien izjaukt odometru un manuāli pagriezt zobratus uz sev tīkamo skaitli.

Citiem automobiļiem pietika odometra trosīti pagriezt pretējā virzienā, lai kilometri dzēstos nost. Mehāniķi vārda tiešajā nozīmē piestiprināja trosi pie urbja, nomainīja rotācijas virzienu un tina nost liekos kilometrus.

Auto ražotāji visādi cīnījās ar šo problēmu. Viens no risinājumiem bija īpaši jūtīgs aizsargmehānisms, kas attīšanas gadījumā izjauca ciparu līmeni. Ja pērkat vecu auto ar analogu odometru un tam cipari nav smuki vienā līmenī, tad tam visticamāk ir notīts nobraukums.

Arī troses mehānisms tika pilnveidots un, lai kurā virzienā to grieztu kilometrus atpakaļ nevarēja attīt. Visbeidzot tika ieviesti digitālie odometri, kurus autoražotāji uzskatīja par absolūti drošiem.

Taču mēs visi zinām pie kā tas noveda – īpašas programmatūras un atbilstošiem rīkiem, kurus var iegādāties dažādos tiešsaistes veikalos.

Izvērtējiet automašīnas ekspluatāciju:

  • Dīzelim kā likums vienmēr būs lielāks nobraukums nekā benzīnniekam;
  • 10 gadus vecs dīzelis no Vācijas zem 150 000km ir maz ticams scenārijs;
  • Ar uzņēmumiem piederošiem auto parasti tiek veikti lieli attālumi (pie klientiem, uz noliktavām, pie sadarbības partneriem, preču izvadāšana utt.);
  • Pievērsiet uzmanību bremžu un akcelerācijas pedāļu gumijas uzlikām, ja tās ir nodilušas, tas liecina par ilgstošu ekspluatāciju;
  • Tas pats attiecas uz stūres ratu un ātrumpārslēgu. Ja stūres sāni un ātrumkloķis ir nodiluši, tad braukts ir daudz un dikti;
  • Pārbaudiet servisa grāmatiņu. Ja visi ieraksti ir veikti ar vienu un to pašu rokrakstu un pildspalvu, tad tā ir viltota;

Vidējais gada nobraukums

Notīts nobraukums

Automašīnām, kas ir vecākas par 8-10 gadiem var gadīties, ka vēstures atskaitē ir nepilnīga informācija par tās nobraukumu. Ja atskaitē redzams, ka automašīna savu pirmo piecu gadu laikā ir veikusi 110 000 km un pēc 10 gadiem tā ir nonākusi Latvijā ar nobraukumu 220 000 km, tad šāds scenārijs ir ticams.

Lasiet vēl:

Pirkt vai nepirkt auto, kam ir liels nobraukums?
Automašīnas pēc avārijas – vai tās var būt drošas?
Kas izmaksā vairāk – lietota vai jauna automašīna?

Informācija pie dīlera

Notīts nobraukums autoDNA

Bieži vien informāciju par automašīnas nobraukuma vēsturi var meklēt arī pie oficiālajiem dīleriem, taču arī tur informācija var būt tikai par tiem ekspluatācijas gadiem, kamēr auto ir ticis vests pie dīlera vai uz oficiālo servisu.

Notīts nobraukums Latvijā ir bieži sastopama krāpniecība, kas barojas no latviešu stereotipa, ka 10 un vairāk gadus vecam automobilim no Vācijas nevar būt vairāk par 200 000 kilometru. Tā ir maģiskā robeža, kurai nelabprāt kāpj pāri vietējie auto pircēji. Pavērojiet sludinājumu portālus un redzēsiet, ka reti kuram auto nobraukums ir vairāk par 300 000 km, kas Rietumeiropā vai Skandināvijā ir tīrais nieks.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.