
Kas liecina par problēmām ar sadales vārpstas stāvokļa sensoru?
Mūsdienu transportlīdzekļu augstā efektivitāte ir lielā mērā pateicoties neskaitāmiem datoriem, vadības blokiem un citas elektronikas. Lai automašīnas datoram tiktu piegādāta precīza informācija, auto tiek aprīkots ar dažādiem sensoriem.
Viens no šādiem sensoriem ir uzstādīts visiem mūsdienu automobiļiem – sadales vārpstas stāvokļa sensors. Tas ir paredzēts svarīgu rādījumu un datu nodošanai automašīnas datoram, lai nodrošinātu vienmērīgu motora darbību. Tiklīdz sensors ir sabojājies, automašīnu var piemeklēt virkne problēmu.
Kas liecina par problēmām ar sadales vārpstas stāvokļa sensoru? Ir seši galvenie simptomi – Check Engine lampiņa, automašīnu nevar pielaist, dzinēja slāpšana, izmaiņas dzinēja darbībā, piemēram jaudas zudums, problēmas ar ātrumu pārslēgšanu, pieaug degvielas patēriņš. Raksta turpinājumā apskatīsim detalizētāk par katru no iepriekš minētajiem simptomiem.
Sadales vārpstas stāvokļa sensors sāk savu darbību no pirmā motora apgrieziena un tas ir tikai likumsakarīgi, ka kādā brīdī šis sensors piedzīvos sava dabiskā nodiluma pēdējos metrus. Sensors nav dārgs, taču problēmas ignorēšana var novest pie daudz nopietnākiem remontdarbiem un avārijas situācijām.
Kas ir sadales vārpstas stāvokļa sensors?
Vienkārši sakot, sadales vārpstas stāvokļa sensors ir transportlīdzekļa piedziņas sensors, kas paziņo datoram sadales vārpstas stāvokli un ātrumu. Automašīnas dators šos datus izmanto, lai noteiktu optimālu un maksimāli efektīvu aizdedzes un degvielas iesmidzināšanas laiku.
Sadales vārpstas stāvokļa sensors sadarbojas arī ar kloķvārpstas stāvokļa sensoru, lai, piemēram, noteiktu precīzu brīdi, kad jāatver ieplūdes vārsti. Ja viens sensors ir bojāts, tad problēmas parādās arī citviet. Ņemot vērā sadales vārpstas stāvokļa sensora izšķirošo lomu jūsu transportlīdzeklī, ir svarīgi pārliecināties, ka tas vienmēr ir labā darba stāvoklī.
Check Engine lampiņa iedegas instrumentu panelī
Šī ir viena no tām instrumentu paneļa lampiņām, kas var liecināt par virkni dažādu lietu. Daudzi to vienkārši ignorē, kas ir sliktākais ko var darīt, jo šajā gadījumā ~EUR 30 vērts sensors var novest pie daudz lielākām izmaksām.
Ja apvienojumā ar Check Engine parādās citi iepriekš minētie simptomi, tad nekavējoties būtu jādodas uz servisu un jānolasa kļūdas kodi. Alternatīva ir pašam iegādāties OBD2 skeneri un pašam pieslēgties pie automobiļa datora un iegūt nepieciešamo informāciju.
Lasiet vēl:
- Ko nozīmē katra no lampiņām instrumentu panelī?
- 5 automašīnas trokšņi, kurus nevajag ignorēt
- Ko izplūdes sistēmas dūmi liecina par automobiļa tehnisko stāvokli?
Automobilis vienkārši vairs “nelec”
Reti, kas spēj tik ļoti sabojāt dienas sākumu vai darba dienas beigas, kā fakta konstatācija, ka auto nevar piešķilt. Bojāts sensors var nosūtīt datoram nepareizu informāciju, kas savukārt rada aizdedzes problēmas, kas attiecīgi apgrūtina transportlīdzekļa iedarbināšanu.
Negaidīto defektu var izraisīt virkne problēmu un tas ir jebkura autovadītāja interesēs pareizo cēloni noteikt pēc iespējas ātrāk. Līdz ar to, ja esat drošs, ka tipiskās problēmas – starteris un akumulators ir labā darba kārtībā, tad viens no potenciālajiem iemesliem ir sadales vārpstas stāvokļa sensors. Bojāts sensors var nosūtīt datoram nepareizu informāciju, kas savukārt rada aizdedzes problēmas, kas apgrūtina transportlīdzekļa iedarbināšanu.
Dzinēja slāpšana
Pēkšņa dzinēja noslāpšana var būt viens no bīstamākajiem simptomiem, kas liecina par nopietnu defektu automašīnas motorā. Piedevām dzinējs var noslāpt jebkurā brīdī – pilsētas centrā pie sarkanās, izraisot dusmu uzplūdus aizmugurē esošajiem autovadītājiem, kā arī uz lielceļa, kas var novest pie nopietnām avārijas situācijām.
Slāpšana notiek, jo sadales vārpstas stāvokļa sensors nodod automašīnas datoram nepareizu, nepilnīgu vai vispār nekādu informāciju un attiecīgi cilindros netiek iesmidzināta degviela.
Pieaug degvielas patēriņš
Slikta sadales vārpstas stāvokļa sensora rezultātā inžektori var iesmidzināt vairāk degvielas cilindra kamerā nekā nepieciešams, kas savukārt noved pie lielāka degvielas patēriņa. Piedevām aizdegšanās cilindrā līdz ar lielāku degvielas daudzumu notiks lielāka eksplozija, kas uzliks papildus slodzi cilindriem un veicinās dzinēja nodilumu.
Šis ir viens no priekšvēstnešiem par sensora kļūdainu darbību. Tas pavisam vēl nav izgājis no ierindas, tāpēc braukt ar automašīnu varēs vēl salīdzinoši normāli. Jebkurā gadījumā – ja automobilim pieaug degvielas patēriņš, tad ir jāmeklē iemesls, jo tāpat vien tas nenotiek!
Izmaiņas dzinēja darbībā
Ja braucat ar savu transportlīdzekli pietiekami bieži, būs viegli pamanīt pat mazākās izmaiņas tā dzinēja darbībā. Tādējādi, ja pamanāt, ka auto uzvedas savādi, tas var liecināt, ka ir pienācis laiks nomainīt sadales vārpstas stāvokļa sensoru.
Daži no izplatītākajiem rādītājiem, kas liecina par izmaiņām jūsu transportlīdzekļa vadīšanā, ietver tādas lietas kā bieža dzinēja noslāpšana, dzinēja “raustīšanās”, lēnāks paātrinājums un motora jaudas zudums.
Protams, ka augstāk minētās problēmas var būt saistītas arī ar citiem dzinēja defektiem, taču jūs to nezināsiet, kamēr nebūsiet rūpīgi pārbaudījis transportlīdzekli vai arī aizvedis to uz servisu.
Ja izmaiņas dzinēja darbībā tiek papildinātas ar citiem jau iepriekš minētiem simptomiem, tad diagnoze ir visai droša – ir jāmaina sadales vārpstas stāvokļa sensors.
autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.