
Kā pateikt, ka automašīnai ir liels nobraukums? Eksperta padomi
Latvijas auto pircēju vidū ir iesakņojies stereotips, ka 10 gadu un vecākām automašīnām nevar būt vairāk par 200 000 kilometru liels nobraukums. Vēlams, lai tas būtu vēl mazāks. Diemžēl realitātē šādiem auto, kas tikko ievesti no plašākajiem Eiropas tirgus plačiem – Vācijas, Francijas, Nīderlandes, Beļģijas un citām valstīm, nobraukums bieži vien ir divas vai pat trīs reizes lielāks.
Kā pateikt, ka automašīnai liels nobraukums?
Atbildes uz šo jautājumu sniedza BRC Latvija direktors un automašīnu tehniskā stāvokļa pārzinātājs Matīss Mežaks. Toreiz mūsu slepenais pircējs devās apskatīt kādu 2008. gada Volvo V70, kuram sludinājumā bija norādīts, ka automašīnai ir 292 196 kilometru liels noskrējiens. Taču, kā vēlāk atklājās, patiesībā šī spēkrata nobraukums bija par 200 000 kilometru lielāks!
Lasiet vēl:
- Pazīmes, kas liecina, ka automašīnai ir notīts nobraukums
- Ko darīt, ja noskatītais auto ir pēc avārijas un ir vēlme to iegādāties?
- Kā auto tehnisko stāvokli ietekmē koriģēti 100 000 kilometru?
- Pirkt vai nepirkt auto, kam ir liels nobraukums?
- Vai auto nobraukums var būt iemesls līzinga atteikumam?
- Kā nobraukums ietekmē automašīnas drošības stāvokli?
- Lietotu auto pārdevēji sākuši mazāk melot par nobraukumu
- Ja auto, tad tikai no Vācijas! Kāpēc tie ir tik populāri?
Lietas, kurām pievērst uzmanību
Runā, ka sievietes patieso vecumu atklāj viņu rokas un kakls. Automašīnas gadījumā tās ir lietas, ar kurām visbiežāk autovadītājam ir kontakts:
- stūre;
- ātrumpārslēgs;
- logu nolaišanas/pacelšanas pogas;
- radio pogas;
- vadītāja sēdeklis;
- pedāļi;
- vadītāja puses paklājiņš;
- rokas bremze;
- motortelpas tīrība.
Stipri nolietotas detaļas var itin viegli nomainīt. Piemēram, ādas stūres pāršūšana maksā no 50 līdz 70 eiro. Arī ātrumpārslēgu var pāršūt un skats būs gluži kā jaunam auto. Šie ir sarkanie brīdinājuma karogi! 10 gadus vecam auto augstāk minētajām detaļām nav jābūt gluži kā jaunām.
Arī kombinācija ar jaunu stūri un nolietotām pogām ir viens no sarkanajiem karogiem. Tas visai atklāti parāda, ka automobilim ir ievērojami lielāks nobraukums nekā tas, par kuru jums tik kaismīgi stāsta pārdevējs. Krēsla nodilumu slinkāki un taupīgāki pārdevēji var maskēt ar pieguļošu sēdekļu pārvalku, kas noslēps defektus.
Noteikti jāpārbauda arī motortelpas stāvoklis. Var jau gadīties, ka automašīnas īpašnieks ir ļoti liels kārtības un tīrības cienītājs, taču pārsvarā jau motoram ar 200 000 un, kur nu vēl, teju 500 000 kilometru lielu nobraukumu viscaur vajadzētu būt eļļas un citu smērvielu pleķiem.
Sevišķa uzmanība jāpievērš, ja auto pērk tikko ievestu un tam ir nomazgāts dzinējs. Iespējams, ka šādā veidā tiek slēpta eļļas noplūde dzinējam, kas nekad nav labi.
Automašīnas vēstures atskaite, protams, ka uzreiz parādīs to, kāds ir konkrētā automobiļa patiesais nobraukums. Visbiežāk kilometri pazūd kaut kur pa vidu starp valsti, kurā automašīna ir iegādāta un CSDD, kad auto tiek piereģistrēts ar latvietim pieņemamo noskrējienu 200 000 kilometru robežās.
Vēlreiz un vēlreiz rūpīgi pārbaudiet visu informāciju oficiālā vēstures atskaitē un patiesi, dodoties uz auto placi, ņemiet līdzi īstu ekspertu, kurš burtiski “izģērbs” negodprātīgo automašīnas pārdevēju. Lai beigu beigās neiznāk tā, ka samaksāsiet par automašīnu un jau drīz tikpat lielu summu nāksies ieguldīt remontdarbos.
Kā iegādāties auto no dažādām valstīm un tos reģistrēt Latvijā
- Automašīnas no Austrijas
- Automašīnas no Zviedrijas
- Automašīnas no Dānijas
- Automašīnas no Itālijas
- Automašīnas no Francijas
- Automašīnas no Nīderlandes
- Automašīnas no Beļģijas
- Automašīnas no Vācijas
- Automašīnas no Lietuvas
- Automašīnas no Lielbritānijas?
autoDNA ir vadošais transportlīdzekļu vēstures tiešsaistes pārbaudes pakalpojumu sniedzējs. Pamatojoties uz jūsu VIN numuru, ar autoDNA varat pārbaudīt transportlīdzekļa vēsturi pirms tā iegādes. Daudzos gadījumos VIN pārbaude var novērst nevēlamas papildu izmaksas, kas saistītas ar transportlīdzekļa iegādi ar nezināmu vai likvidēta transportlīdzekļa pagātni.