Gribu pirkt auto
Odometra manipulācija

Kā nobraukums ietekmē automašīnas drošības stāvokli?

Pievienoja 18 septembris 2020

Automašīnas nobraukums ir viens no noteicošajiem faktoriem lietota auto iegādē. Nobrauktie kilometri odometrā var daudz ko pateikt priekšā par noskatītā automobiļa tehnisko stāvokli, piemēram, dažādu filtru maiņām vai arī lielākiem remontdarbiem. Bet kā ir ar drošības stāvokli?

Automašīnas nobraukums nenoliedzami atstāj zināmu iespaidu uz automobiļa kopējo tehnisko un drošības stāvokli. Taču, ja runājam tieši par automašīnas drošības stāvokli, tad daudz lielāka nozīme ir tā ekspluatācijai. Gādīga īpašnieka rokās auto ar 300 000 km lielu nobraukumu var būt daudz labākā stāvoklī nekā mazlietots spēkrats ar nieka 30 000 km.

Portāla autoDNA aptaujātie eksperti – autosportists un Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks, Rīgas Tehniskās Universitātes profesors Ēriks Vonda un Biķernieku kompleksās sporta bāzes vadītājs Normunds Lagzdiņš dalās ar savu ekspertīzi šajā jautājumā.

AutoDNA slēptās kameras vienā no filmēšanas reizēm, kad mūsu aģents apskatīja kādu sarkanas krāsas Volvo XC90, pārdevējs nemaz neslēpa to, ka auto visticamāk tika mainīts odometra rādījums. Nodzēšot daļu no nobraukuma vēstures, var rasties maldīgs priekšstats par tā tehnisko stāvokli. Auto vēstures atskaitē būs redzams ne tikai patiesais nobraukums, bet arī virkne citas noderīgas informācijas.

Labi uzturēts auto kalpos ilgi un dikti

Satiksme uz lielceļa

Image by Michael Kauer from Pixabay

Kā jau mūsu aptaujātie eksperti atzina – automašīnām nav derīguma termiņš. Ja auto tiek saudzēts un laicīgi veikti nepieciešamie remontdarbi, tai skaitā arī ikgadējā motoreļļas maiņa, tad auto kalpos ilgi un dikti.

Par automašīnas drošības stāvokli gādā vairākas būtiskas sistēmas, kuras ir nepieciešams uzturēt labā darba kārtībā. Runa nav tikai par bremžu pārbaudi tehniskās apskates laikā, kas ir viens no svarīgākajiem pārbaudes punktiem, bet arī dažādu sensoru darbību, kas atbild par gaisa spilvenu darbību vai citām ar drošību saistītām sistēmām.

Lasiet vēl:

Motorstundas nevis nobraukums

Transmisijas remonts

Image by Ryan Doka from Pixabay

Liela nozīme ir ne tikai nobraukumam, bet arī motorstundām. Ja auto ir pārsvarā dzīts pa lielceļu, tad 200 000 km nobraukumu var sasniegt jau pēc 2 000 motorstundu. Turpretī, ja automobilis pārsvarā ir izmantots pilsētā, kur valda intensīva satiksme luksoforu vadībā, tad 200 000 kilometru tiks nobraukti pēc vidēji 10 000 motorstundu, kas ir milzīga starpība.

Šādi vērtējot automobili ir skaidrs, ka dzinējs un transmisija pilsētā tika pakļauti milzu slodzei, ko nevarētu teikt par otru auto. Arī dzinēja un transmisijas darbība var atstāt zināmu iespaidu uz automobiļa drošību.

Šis ir viens no galvenajiem iemesliem, kāpēc taksometri ir tik sliktā stāvoklī. Tie reti, kad pamet pilsētas intensīvo satiksmi, dzinējs un transmisija atrodas zem konstantes slodzes, savukārt ritošā daļa ir spiesta samierināties ar pilsētas ceļu īpatnībām – sliežu pārbrauktuvēm, guļošajiem policistiem, bruģi, bedrēm utt.

Kā pārliecināties par automašīnas drošības stāvokli, ja tai ir liels nobraukums?

Pacelt auto uz stenda

Image by Jens P. Raak from Pixabay

Ja ir zināms, ka automobilim ir 300 000 , 400 000, 500 000 kilometru vai lielāks nobraukums, tad vispareizāk to būtu pacelt augšā uz stenda un apskatīt no apakšas. Kā jau autoDNA aptaujātie eksperti atzina, jāpievērš uzmanība automašīnas virsbūves konstruktīvajai uzbūvei.

Lai arī autoDNA vēstures atskaitē būs pieejama būtiska informācija par auto ekspluatācijas vēsturi, automašīnas ar lielu nobraukumu ir vērts pieslēgt pie datora un pārbaudīt vai viss strādā puslīdz optimāli. Šis ir viens no labākajiem veidiem kā diagnosticēt sprauslu darbību. Ja automašīnas cena ir 2 000 – 3 000 eiro, tad atkarībā no sprauslu skaita konkrētajam modelim to maiņa var izmaksāt vairākus simtus un nereti arī virs tūkstots eiro.

Ja auto ir labi kopts, tad nevajag baidīties no liela nobraukuma. Galu galā, pietiekoši liela daļa Latvijā reģistrēto automobiļu ir ar koriģētu nobraukumu. Līdz ar to gana liela daļa Latvijas autobraucēju nemaz nenojauš, ka viņu automobiļiem ir 400 000+ km liels nobraukums. Tas nav šokējoši, jo uz autobāņiem kilometri ātri sakrājas.

Pieprasiet autoDNA vēstures atskaiti no auto pārdevēja un par ietaupītajiem finanšu līdzekļiem paceliet to uz stenda un kopā ar pieredzējušu auto ekspertu vai mehāniķi apskatiet no apakšas.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.