Man ir auto
auto apkope

Ja tev ir auto, tad agrāk vai vēlāk saskarsies ar šīm 10 problēmām

Pievienoja 19 septembris 2019

Regulāras auto apkopes ir svarīga daļa no automašīnas uzturēšanas izmaksām, lai auto uzticami kalpotu ilgus gadus. Taču, lai cik saudzīgi mēs pret saviem spēkratiem neizturētos, agrāk vai vēlāk ikviens autovadītājs saskarsies ar kādu no klasiskajām 12 problēmām.

Lampiņas instrumentu panelī

Automašīnas instrumentu panelis ir pilns ar dažādām lampiņām jeb indikatoriem, kuri iedegas brīdī, kad automašīnas motora vadības bloks (ECU) ir konstatējis kļūdu kādā no automašīnas sistēmu sensoriem.

Starp populārākajām lampiņām ir “Check engine”, kura var iedegties virknē gadījumu. Jebkurā gadījumā ir jādodas uz servisu un jāpieslēdz automašīna pie datora, lai mehāniķis varētu konstatēt problēmu un veikt atbilstošos remontdarbus.

Traucējumi dzinējā

autoDNA auto apkope

Mūsdienu automašīnas motors ir ļoti komplicēts dažādu sistēmu kopums, kura darbība ir atkarīga no iesaistīto komponenšu stāvokļa. Lai sadegšanas kamerā nonāktu ideāls degvielas un gaisa daudzums vairākām detaļām ir jābūt labā tehniskā stāvoklī.

Ja problēmas rodas vienā detaļā, piemēram, degvielas sūknī, tad tas ietekmēs visa dzinēja veiktspēju. Ja pamanāt izmaiņas dzinēja darbībā – jaudas trūkumu, izmaiņas izplūdes gāzēs, raustīšanos utt., tad nekavējoties jāapmeklē serviss.

Izmaiņas degvielas patēriņā

Kā jau iepriekšējā punktā tika minēts, dzinēja veiktspēja ir atkarīga no vairāku detaļu tehniskā stāvokļa. Kad motors darbojas efektīvi, tas sadedzina degvielu optimālā veidā, kas palīdz uzlabot degvielas ekonomiju.

Tomēr vairākas degvielas sistēmas daļas, piemēram, degvielas un gaisa filtri, gaisa masas plūsmas mērītāji un skābekļa sensori nolietojas. Kad tas notiek, dzinējs patērēs vairāk degvielas nekā parasti. Proaktīva šo detaļu stāvokļa apsekošana novērsīs turpmākās problēmas.

Vecs akumulators

Mūsu platuma grādiem aktuāla problēma, kas liek sarosīties ikvienam autovadītājam līdz ar pirmajām salnām. Vidējais akumulatora kalpošanas laiks ir 3-4 gadi, taču atsevišķos gadījumos tas var būt arī ilgāk. Jebkurā gadījumā nolietots akumulators var novest pie sabojāta rīta vai punkta uz “i” pēc garas dienas darbavietā.

Bojāts ģenerators, akumulatora temperatūras sensors vai citi uzlādes sistēmas komponenti var paātrināt šo problēmu un samazināt akumulatora resursu. Lai arī pats akumulators apkopi neprasa, ir vērts laiku pa laikam “uzmest tam aci” un pārliecināties vai nav parādījušās plaisas korpusā vai zaļgana korozija uz pieslēguma vietām.

Tukša riepa

Vairums gadījumos riepa tiek pārsista vai pārdurta, taču arī nolietojums var būt starp galvenajiem iemesliem. Gumija ir izturīgs materiāls, taču nepareizi to uzglabājot, tā var zaudēt savas mehāniskās īpašības.

Noteikti sekojiet līdzi ne tikai sava spēkrata riepu stāvoklim, bet arī rezerves ritenim bagāžniekā. Regulāri pārbaudiet vai tanī ir pietiekošs gaisa spiediens un jums līdzi ir visi nepieciešami instrumenti riteņa nomaiņai.

Lasiet vēl:

Nodiluši bremžu diski un kluči

autoDNA auto apkope

Nekas neliecina skaidrāk par neizbēgamu servisa apmeklējumu kā bremžu čīkstēšana. Šo troksni ir grūti sajaukt ar kaut ko citu un tas skaidri signalizē par radušos problēmu. Bremžu kluču un/vai disku maiņa ir salīdzinoši vienkāršs process, kuru var veikt arī mājas apstākļos.

Bremžu maiņa ir atkarīga no auto ekspluatācijas paradumiem. Ja esat viens no tiem, kurš bremzē pēdējā brīdī, tad kluču maiņa un auto apkope būs jāveic biežāk nekā parasti.

Problēmas ar ģeneratoru

Ģenerators ir tā automašīnas detaļa, kas pēc auto iedarbināšanas uztur visas elektriskās sistēmas. Tas arī atbild par akumulatora uzlādi. Ģeneratora bojājuma gadījumā akumulators priekšlaicīgi nolietosies, kā arī var rasties citas elektrosistēmas problēmas. Pārbaudiet ieteicamos apkopes intervālus un nomainiet ģeneratoru, pirms tas pilnībā ir izgājis no ierindas.

Ja ģenerators būs pilnībā nobeidzies, tad viena pēc otras atslēgsies dažādas drošības un komforta sistēmas. Labākajā gadījumā jūs nobrauksiet vien dažus kilometrus līdz izdzisīs pēdējā lampiņa un jūs lēnām apstāsities ceļa malā.

Bojāts starteris

Starteris ir atbildīgs par jūsu dzinēja palaišanu. Kad šī komponente sabojājas, tas parasti notiek tāpēc, ka ir bojāts elektriskais solenoids, startera motors sabojājas vai rodas cita elektriska kļūme – piemēram, startera relejs.

Parasti problēmas ar starteri rodas pakāpeniski. Ja ir grūti pielaist auto un akumulators ir jauns, tad pielūdziet ko vien vēlaties līdz auto tiek “piešķilts” un brauciet uz tuvāko servisu.

Vibrācijas stūres ratā

autoDNA auto apkope

Uztveriet to par atgriezenisko saiti no jūsu automašīnas balstiekārtas. Šādai vibrēšanai var būt vesela virkne iemeslu:

  • Riepu balanss;
  • Riepu nodilums;
  • Laikapstākļu maiņa un sezonai neatbilstošas riepas;
  • Apledojuši diski;
  • Riepu bojājumi;
  • Riteņu bojājumi;
  • Vaļējs ritenis;
  • Nolietojušies gultņi;
  • Nepareiza savirze;
  • Bojāti bremžu diski;
  • Bojātas piekares sviras.

Neatbilstošas izplūdes gāzes

Problēmas dzinējā bieži vien atbalsosies arī izplūdes gāzēs. Jaunie automobiļi reti kad saskarsies ar šo problēmu, taču vecākiem auto tā būs krietni biežāk sastopama problēma.

Visbiežāk ar to sastapsities ikgadējās CSDD tehniskās apskates laikā. Iespējamo remontdarbu saraksts var būt gana garš, sākot no sveču maiņas līdz pat izplūdes sistēmas maiņai.

Regulāra auto apkope ir nepiciešama jebkuram spēkratam neatkarīgi no tā vecuma, maraks un modeļa. Labi kopts auto palielinās automašīnas vērtību un to būs vieglāk pārdot nākamajam pircējam.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.