Man ir auto
koniskie gaisa filtri

Koniskie gaisa filtri – mīti un patiesība

Pievienoja 8 maijs 2018

Kurš gan Latvijā nejūtas kā pasaules čempions rallijā vai, kā minimums, drifta karalis. Lai papildinātu savu zemapziņas pašapziņu, nākas veikt dažādas amizantas darbības ar automobili, kurš lielākoties nebūt nav jauns un nepavisam nav perfektā tehniskā kārtībā. Darbības, kas ļautu atrast dažus liekus zirgspēkus un radīt sporta automobilim kaut nedaudz līdzīgu troksni. Šoreiz par zirgspēkiem!

Kādam mērķim kalpo koniskie gaisa filtri?

Pareizi uzstādītam koniskajam gaisa filtram galvenais uzdevums ir palielināt dzinēja jaudu. To tas veiksmīgi arī dara un jaudu var palielināt līdz pat trīsdesmit zirgspēkiem.

Motora degkamera ņem gaisu pēc tilpuma. Karsts gaiss ir izpleties, kā rezultātā rodas klasiska ražotāja noteikta proporcija gaisa un degvielas maisījumam. Pareizi uzstādīts oriģināls koniskais gaisa filtrs nodrošina degkameru ar aukstu gaisu! Protams, ar piebildi, ka automobiļa elektroniskais vadības bloks tam ir gatavs.

Vienkārši uzliec un brauc!

Tā daudziem gribētos gan! Taču koniskais gaisa filtrs pats par sevi ir tukša vieta un spēj radīt tikai un vienīgi problēmas. Parasts ielas automobilis nav paredzēts lielam auksta gaisa pieplūdumam, tāpēc sekas visbiežāk ir dzinēja maiņa.

Savukārt papildus jaudu ar šā filtra palīdzību var iegūt tikai vienā gadījumā – ja automobiļa vadības bloks ir pārprogrammēts un pielāgots konkrētajai situācijai. Tātad jāveic ļoti rūpīgi aprēķini, lai vadības bloks sagatavotu precīzi tādu degmaisījumu, kāds konkrētā situācijā nepieciešams. Jāpiebilst, ka vadības bloka programmēšana profesionālā līmenī diez vai katram koniskā gaisa filtra kārotājam būs pa kabatai!

Uzstādīt “sporta” filtru ir lēti un vienkārši?

Par jebkuru baudu ir jāmaksā. Arī par liekiem zirgspēkiem. Koniskā sporta gaisa filtra korekta darbība sagaidāma vien tad, ja tas uzstādīts ar oriģinālajiem savienojumiem un oriģinālajā kastē. Katram automašīnas modelim ir konkrēti izstrādāts koniskais gaisa filtrs, kurš aprēķināts tā, lai degkamerai būtu pareiza aukstā gaisa un degvielas maisījuma proporcija! Lieki piebilst, ka pasūtot šādu komplektu, nākas šķirties no prāvākas naudas summas.

Vai koniskie gaisa filtri tiešām īpaši jākopj?

Nevajadzētu aizmirst, ka koniskais gaisa filtrs prasa arī daudz lielāku uzmanību – kopšanu! Un tā darba mūžs ir ievērojami mazāks par parastā gaisa filtra darbspēju. Sporta režīmā šāds filtrs tiek mainīts pēc katrām sacensībām. Reizēm vairākas reizes viena brauciena laikā. Tāpēc, izšķiroties par šo soli, rūpīgi jāapsver visi par un pret…

Pārsvarā visi konisko filtru ražotāji piedāvā speciālus kopšanas komplektus. Apkopes regularitāti nosaka ražotājs un tas var būt atšķirīgs, bet lielākoties tas ir ievērojami biežāk (piemēram, ik pēc 2000 km) kā klasiskā gaisa filtra nomaiņas intervāls. Apkopes komplekts maksā krietni dārgāk par ļoti kvalitatīvu parastā gaisa filtra cenu. Tāpēc “amatnieki” aizdomājušies pat tik tālu, ka filtru izmazgā ar trauku mazgājamo līdzekli “Fairy” un sapūš ar labi pazīstamo WD40. Šis ir tas gadījums, kad jau laikus jāsāk domāt par jaunu dzinēju, vai vismaz kapitālo remontu

Summa komentāri: 1

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.