Automašīnas dzinējs zaudē jaudu

Kāpēc automašīnas dzinējs ar laiku zaudē savu jaudu?

Pievienoja 19 novembris 2019

Automašīnas dzinēja jauda ir svarīgs raksturlielums jebkuram automobilim un lietotu automobiļu tirgū tas ir viens no aplamākajiem rādītājiem. Autoražotāja noteiktā dzinēja jauda ir aktuāla vienīgi jaunam automobilim un ar laiku tas neizbēgami zaudēs lielāku vai mazāku “kumeļu” skaitu.

Lai motors darbotos labi, tam ir vajadzīga pareiza degvielas padeve, pareiza ieplūdes un izplūdes gāzu plūsma, laba kompresija un dzirkstele īstajā laikā. Ja kādā no šiem procesiem ir radusies kļūme vai detaļas ir nolietojušās, tad automašīnas dzinējs zaudē jaudu.

Netīrs gaisa filtrs

Aizsērējis gaisa filtrs nespēj apgādāt motoru ar optimālu gaisa padevi, kā rezultātā automašīnas dzinējs zaudē jaudu. Automašīnas gaisa filtra maiņa ir viens no regulārās apkopes stūrakmeņiem.

Lai arī domas par gaisa filtra maiņas intervāliem dalās, parasti to ir ieteicams mainīt reizi gadā. Tas ir vienkārši paveicams darbiņš paša rokām un jauns filtrs neko daudz nemaksā.

Izplūdes gāzu problēmas

Kas pa vienu galu iekšā, tas pa otru galu ārā. Ja izplūdes gāzes netiek optimāli izvadītas no motora laukā, tad arī šajā situācijā automašīans dzinējs zaudē jaudu. Īpaša uzmanība izplūdes sistēmai ir jāvelta jaunajām automašīnām, kuras ir aprīkotas ar dažādiem filtriem, lai mazinātu kaitīgo izplūdes gāzu nonākšanu atmosfērā.

Izplatītākās prolēmas skar DPF kvēpu filtru, katalizatoru un bunduli jeb trokšņu slāpētāju. DPF filtrs ātrāk vai vēlāk neizbēgami aizaugs ciet ar izplūdes gāzu radīto drazu un jaudas zudums ar laiku būs manāms.

Savukārt automašīnas katalizators var aizsērēt no nepareizas gaisa/degvielas maisījuma vai arī, ja tiek nepareizi lietotas dažādas degvielas piedevas. Ar tām vispār vajadzētu būt uzmanīgiem, jo praktiski ikviens degvielas mazumtirgotājs šo to ir piešāvis klāt savam dīzelim un benzīnam.

Nolietotam trokšņu slāpētājam nav tik liela ietekme uz izplūdes gāzu izvadīšanu kā citām sistēmas detaļām, taču tas viennozīmīgi dos par sevi skaidri manīt.

Auto no Beļģijas, Nīderlandes un Luksemburgas

Ja pērkat lietotu auto no Benelux valstīm (Beļģijas, Nīderlandes un Luksemburgas), tad nebrīnaties, ka tiem ir švaki dzinēji. Šajās valstīs nodokli aprēķina, ņemot vērā automašīnas dzinēja jaudu un bieži vien automobiļiem tiek mākslīgi samazināta dzinēja jauda, lai būtu jāmaksā mazāks nodoklis.

Opel Astra bezmaksas VIN numura pārbaudes rezultāts

Izmaiņas automašīnas jaudā no šīm valstīm varat redzēt autoDNA vēstures atskaitēs. Salīdziniet to ar ražotāja noteikto un pārliecinities par sludinājumā sniegtās informācijas atbilstību realitātei.

Problēmas ar sprauslām

“Jāmaina sprauslas” – divi vārdi, kurus neviens autoīpašnieks nevēlas dzirdēt no mehāniķa. Arī nogulsnes var radīt dažādas blakusparādības, kas negatīvi ietekmēs automašīnas dzinēja jaudu. Zemas kvalitātes degviela ir viens no galvenajiem iemesliem, kas noved pie šīs dārgā servisa apmeklējuma.

Nogulsnes savukārt var izraisīt nekorektu gaisa sensora darbību kā rezultātā cilindrā nonāks nepareizs degvielas maisījums – ar lielāku degvielas proporciju. Tas savukārt atbalsosies motora darbībā.

Lasiet vēl:

Degvielas sūknis

Pavisam vienkārša detaļa, kas nodrošina dzinēju ar degvielas piegādi no automašīnas bākas. Pēc vairāku gadu darbības tas vairs nespēs optimāli apgādāt spēkratu ar nepieciešamo degvielas apjomu un automašīnas dzinējs zaudēs jaudu. Sevišķi to varēs just situācijās, kad būs nepieciešams “iespiest grīdā”.

Degvielas filtrs

Aizsērējis degvielas filtrs kavēs degmaisījuma nokļūšanu dzinējā, kas lēkmjveidīgi raustīs jūsu automašīnu brauciena laikā. Degvielas filtru nav nepieciešams mainīt katru gadu, taču reizi 2-3 gan vajadzētu. Sevišķi, ja neesat drošs par izmantotās degvielas izcelsmi.

Nolietoti virzuļu gredzeni

Automašīnām ar lielu nobraukumu būs nolietojušies virzuļu gredzeni kā rezultātā zudīs kompresija un automašīnas dzinējs zaudēs jaudu. Šie gredzeni kalpo kā blīve starp virzuli un cilindru. Ja gredzens ir nodilis, tad daļa no cilindrā radītā spiediena tiks tam garām. Tas ir spiediens, kam vajadzētu virzuli virzīt uz leju, tāpēc tiek zaudēta enerģija.

Lai arī paši gredzeni neko daudz nemaksā, problēma ir tikt tiem klāt. Regulāra dzinēja eļļas maiņa krietni pagarinās šo gredzenu kalpošnas laiku.

Nogulsnes uz vārstiem

Ja uz vārstiem vai vārstu ligzdām uzkrājas oglekļa nogulsnes, tas var novērst vārstu pienācīgu aizvēršanos. Ja ieplūdes vārsts nevar pilnībā aizvērties, tas ļaus gaisam izplūst kompresijas gājiena laikā, efektīvi pazeminot kompresijas pakāpi.

Nogulsnes uz cilindra

Ja nogulsnes veidojas uz virzuļa vai cilindra sienām, tās var radīt lieku berzi un temperatūras celšanos attiecīgajās vietās. Par šo defektu būs dzirdama izteikts klauvēšanās troksnis. Problēmas cilindrā izsitīs no ierindas optimālu degmaisījuma aizdedzināšanas darbību.

Nolietotas sveces

Arī uz aizdedzes svecēm un kvēlsvecēm ar laiku izveidosies nogulsnes, kas negatīvi ietekmēs motora darbību un automašīans dzinējs zaudēs jaudu.

Regulāras apkopes novērsīs lieku jaudas zudumu, taču automašīnām ar lielu nobraukumu ir jāpievērš papildus uzmanība vietām, kuras tik viegli nevar pārbaudīt.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.