Padomi
septinas-lampinas-kuras-nedrikst-ignoret-autoDNA

7 lampiņas instrumentu panelī, kuras nedrīkst ignorēt

Pievienoja 12 decembris 2018

Viens no autoDNA lasītākajiem rakstiem ir par daudzajām lampiņām automašīnas mērinstrumentu panelī. Liela daļa no tām informē autovadītāju par ieslēgtām ierīcēm, piemēram, kruīza kontroli. Taču vairākas no tām brīdina par nopietnām problēmām un indikatoru ignorēšana var novest pie lielām remonta izmaksām un avārijas situācijām uz ceļa.

Vieglāk iegaumēt 10 nopietnākos indikatorus nekā iemācīties no galvas visus 64! Automašīnas mērinstrumentu paneļa lampiņas ir spēkrata komunikācijas veids ar vadītāju un, lai arī šajā sarakstā būs tikai niecīga daļa no visām, uzmanība ir jāpievērš arī pārējām.

Problēmas ar stūres pastiprinātāju

Grūti iedomāties, ka kādreiz automašīnas ražoja bez stūres pastiprinātāja. Šī ir viena no obligātajām mūsdienu ekstrām, kuru lietotu automašīnu sludinājumos pārdevēji vairs nepiemin.

Stūres pastiprinātāja sistēma lielākajai daļai automašīnu ir izteikti trausla. Parasti šīs problēmas pavada izteikti čīkstoša, rūkoša skaņa. Pirmām kārtām pārbaudiet šķidruma līmeni tvertnē! Bieži vien pietiek to papildināt, lai problēma tiktu atrisināta. Šķidrumā mēdz iekļūt arī ūdens, kas var novest pie šāda trokšņa.

Biežākie iemesli:

  • Zems stūres pastiprinātāja šķidruma līmenis
  • Bojāts stūres pastiprinātājs

Problēmas ar gaisa spilveniem

Avārijas gaisa spilveni gādā par mūsu drošību ceļu satiksmes negadījumos. Ja mērinstrumentu panelī iedegas šī gaismiņa, tad dzīvību glābjošie gaisa spilveni attiecīgajā brīdī var arī nenostrādāt. Atsevišķos gadījumos, lampiņa var informēt par problēmām ar drošības jostām.

Lampiņa var degt gadījumos, ja auto ir iepriekš bijis iesaistīts ceļu satiksmes negadījumā, taču ne pārāk nopietnā, lai izšautu gaisa spilvenus. Arī, ja auto ir pabijis zem ūdens (plūdos), tad sensors var saiet uz “īso” un līdzās kaudzei citu kļūdu, iedegt gaisa spilvenu lampiņu.

Biežākie iemesli:

  • Bojāts gaisa spilvenu sensors

Problēmas ar bremzēm

Pats par sevi saprotams, ka bez bremzēm brauc tikai un vienīgi pasaules līmeņa downhill sportisti. Bremzes ir pati svarīgākā automašīnas drošības sistēma, sevišķi avārijas situācijās, kad uz tām tiek uzlikta vislielākā slodze.

Iemesli var būt dažādi:

  • Bremžu kluči ir nodiluši un nepieciešama to maiņa;
  • Zems bremžu šķidruma līmenis sistēmā;
  • Radusies sūce bremžu sistēmā;
  • Problēma ar pašu sensoru.

Ja līdz ar lampiņu ir parādījušies izteikti metāliska un čīkstoša skaņa, tas liecina, ka bremžu kluči ir nokalpojuši savu laiku un tiek bojāts bremžu disks.

Lasiet vēl:

Dzinējs ir pārkarsis

Automašīnas motors nodrošina to, lai darbotos neskaitāmas citas automašīnas sistēmas. Ja dzinējs ir pakļauts paaugstinātai temperatūrai, tad tas var tikt ievērojami bojāts un remonta izmaksās nāksies šķirties no prāvas naudas summas.

Biežākie iemesli:

  • Zems dzesēšanas šķidruma līmenis;
  • Dzesēšanas šķidruma sūce;
  • Bojāts radiators;
  • Saplīsis ūdenssūknis;
  • Saplīsis termostats;
  • Saplīsis radiatora ventilators.

Eļļas lampiņa

Mēs esam vairākkārt rakstījuši par motoreļļas svarīgo lomu automašīnas ekspluatācijā. Ja iedegas šī lampiņa, tad tā var liecināt par vairākām un automašīnai izteikti būtiskām problēmām.

Biežākie iemesli:

  • Zems eļļas līmenis;
  • Radusies eļļas noplūde, sūce;
  • Bojāts eļļas sūknis;
  • Nepietiekošs eļļas spiediens sistēmā;

“Check engine” lampiņa

Lampiņa par kuru daudzi iesmej, jo tā var norādīt uz neskaitāmi daudz problēmām. Sākot no maznozīmīgiem sīkumiem, līdz nopietniem un neatliekamiem dzinēja defektiem. Ņemot vērā plašo defektu diapazonu, vienkāršākais risinājums būtu aizdzīt auto uz servisu un pieslēgt pie datora.

Starp biežākajiem iemesliem var izcelt:

  • Bojāts skābekļa jeb gaisa un degvielas attiecības sensors;
  • Bojāts vai atskrūvējies degvielas tvertnes vāciņš;
  • Bojāts katalizators (ja laikus nenomaina skābekļa sensoru, tad nākamais rindā sabojāsies tieši katalizators);
  • Nekvalitatīvas degvielas izmantošana;
  • Problēmas ar degvielas sūkni un/vai filtru;
  • Degvielas iesmidzināšanas sistēmas problēmas.

Problēma ar akumulatoru

Šis signāls var liecināt gan par izlādējušos akumulatoru, gan arī problēmas ap to braukšanas laikā. Lielākoties šo signālu pavada smaga nopūta un lamu vārdi. Taču, ja tas pēkšņi parādās braukšanas laikā, tad akumulators netiek pietiekoši daudz lādēts vai vispār tas vairs nelādējas.

Atkarībā no tā cik jaudīgs un jauns jums ir akumulators, ir atkarīga arī veicamā distance līdz automašīnai beigsies elektroenerģija un tā apstāsies. Bīstamākais šajā visā ir tas, ka auto saudzēs elektroenerģiju un lēnām atslēgs vienu pēc otras drošības un citas elektrosistēmas. Ja jums ir dīzeļdzinējs, tad varēsiet nobraukt kādus 15 – 20 km, ja benzīnnieks, tad stipri mazāk.

Biežākie iemesli:

  • Braukšanas laikā – viss, kas vien var notikt ar ģeneratoru
  • Pēc ilgstošas nelietošanas – akumulators ir izlādējies

Šīs ir pašas nopietnākās instrumentu paneļa lampiņas, kurām ir jāpievērš vislielākā uzmanība. Ikviena no šīm var novest pie lielas nelaimes. Arī pārējās lampiņas nekādā gadījumā nedrīkst ignorēt. Ja auto grasāties tuvākajā laikā pārdot, tad potenciālajiem pircējiem viennozīmīgi radīsies jautājumi par konkrētās lampiņas iedegšanās iemesliem un kāpēc tie nav novērsti.

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.