Man ir auto
auto vasks

Vai auto virsbūves vasks ir tikai mārketinga triks?

Pievienoja 2 augusts 2018

Kuram gan negribas braukt automobilī, kas laistās saules gaismā un mirdz kā neapstrādāts dimants? Gan teorētiski, gan praktiski pretim spīdošam automobilim ir tikai divi ceļi mērojami. Viens no tiem ir krietni dārgāks un to var izvēlēties diezgan ierobežotas reizes. Protams, tā ir virsbūves pulēšana. Taču, katra pulēšana paņem sev līdzi automobiļa krāsojuma milimetru simtdaļas un oriģināls rūpnīcas krāsojums nepavisam nav pārlieku biezs slānis. Tātad atliek otrs variants – vasks!

Vasks nedeldē, bet saglabā krāsas kārtu

auto krāsas pulēšanaKas notiek pulēšanas procesā? Speciālās pastas sadarbībā ar pulējamo ripu noēd zināmu krāsas vai lakas slāni, lai izlīdzinātu iekrājušās švīkas. Jo dziļāka švīka, jo vairāk jānoņem nokrāsas slāņa. Tas nav labi, jo neviens no mums – lietotu automobiļu īpašniekiem, nezina, cik reizes šādas darbības jau veiktas pirms mums. Vienā jaukā brīdī varam ieraudzīt krāsai cauri spīdošu grunti vai pat špakteli. Diez vai tas kādu no mums iepriecinās!

auto krāsas vaskošanaVaskam ir gluži pretēja iedarbība. Vasks aizpludina visas švīkas un izveido vienmērīgu aizsargkārtu uz visām apstrādātām virsmām. Ar maigu drāniņas palīdzību mēs neko nenoslīpējam, bet vienkārši noņemam lieko vaska slāni, atšķirībā no pulēšanas, kur bieži vien dziļāku skrāpējumu izlīdzināšanai izmanto arī slīppapīru.

Vasks ne tikai uzlabo vizuālo izskatu

auto vaskošanas atšķirībaProtams, pirmais efekts no vaskošanas ir spīdīgums. ja esam aizlējuši visas mikro švīkas, virsma kļūst gluda un vaska sastāvdaļas to padara spīdīgu. Pavirši skatoties var šķist, ka automobilis ir nevainojamā stāvoklī. Ķīmija ir noderīga, bet ne visu varoša, tāpēc gaidīt brīnumus nevajadzētu. Ar naglu ievilkta rieva būs un paliks kā ar naglu ievilkta rieva. Runa ir tikai un vienīgi par ikdienas švīkām – koku zari, gari zāles stiebri, smilšu graudi, putekļi un dāmu spicie nadziņi ap durvju rokturiem.

vaskošanas aizsargslānisTaču auto vaskam ir vēl kāda funkcija. Jau minētais vaska slānis izveido aizsargkārtu, kas zināmu laiku pasargās laku un krāsu no jaunām mikro švīkām. Turklāt, automobilis labu laiku būs daudz vieglāk kopjams. Pateicoties tam, ka visas mikro švīkas tiek aizpildītas ar vasku, netīrumiem ir mazāka iespēja noturēties pie auto krāsas. Lietus laikā var novērot, ka uz vaskotām automašīnām ūdens piles neizplūst, bet veido mazas bumbiņas.

Kādu vasku izvēlēties – lielveikalu vai profesionālo?

auto vasksŠķiet, vasks paliek vasks, tāpēc pārmaksāt nav nekādas vajadzības. Patiesībā viss ir krietni savādāk. Vismaz reizi dažos mēnešos nāktos veikt visas automobiļa virsbūves vaskošanu ar profesionālu auto krāsu veikalā iegādātu vasku. Tā struktūra ir stingrāka un tas izveidos noturīgāku aizsardzības slāni.

 

Ja pieturamies pie šīs shēmas, tad atlikušo laiku varam izlīdzēties ar parastiem vaskiem vai pat automobiļu šampūniem ar jau pievienotu vasku. Tas nenoliedzami paildzinās profesionālā vaska darbības laiku. Viens no labākiem risinājumiem ir šķidrais izsmidzināmais vasks, kuru izdzenā pa visu virsbūvi ar augstspiediena sūkņa ūdens strūklu. Līdzīgi tam, ko varam atrast automātiskajās automobiļu mazgātavās.

Savukārt par pareizu automobiļa mazgāšanu jau kādā citā reizē!

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.