Padomi
Kas ir digitālā servisa grāmatiņa?

Digitālā servisa grāmatiņa – ardievas taustāmai servisa vēsturei

Pievienoja 26 jūnijs 2020

Auto servisa grāmatiņa ilgus gadus ir kalpojusi kā taustāms pierādījums automašīnas regulārajām apkopēm un paveiktajiem remonta darbiem. Idejiski tas ir labs risinājums, taču praksē izrādījās, ka servisa grāmatiņas var viegli viltot. Vismaz līdz šim …

Digitālā servisa grāmatiņa principā ir tā pati servisa grāmatiņa, tikai visi ieraksti glabājas autoražotāja, dīleru un oficiālo serveru datubāzēs. Idejiski arī šis ir labs risinājums, kurš šobrīd met izaicinājumu negodprātīgu auto tirgotāju priekšā. Raksta turpinājumā apskatīsim šādas grāmatiņas priekšrocības un citas izmaiņas.

Nav nekāds noslēpums, ka pārskatāma auto vēsture ir liels pluss un rada pievienoto vērtību automobilim. Pārskatāma servisa darbu vēsture, lai arī nedaudz, taču palīdzēs saglabāt strauji krītošo automašīnas vērtību.

Kas ir digitālā servisa grāmatiņa?

Atslēgu komplekts

Turpmāk visi servisa ieraksti tiks veikti digitāli un saglabāti speciāli izveidotā datubāzē. Pieeja šiem datiem būs tikai oficiāli atzītiem pārstāvjiem. Līdz ar to tiek izskausta iespēja tirgot automašīnas ar viltotām servisa grāmatām, kuras var itin viegli iegādāties interneta dzīlēs komplektā ar zīmogiem un citiem aksesuāriem.

Kas ir mainījies?

Volkswagen grupas automašīnām – Audi, Seat, Skoda un Volkswagen digitālais servisa grafiks, kas pazīstams arī kā Digitālā servisa grāmata, darbosies līdztekus tradicionālajai servisa grāmatai līdz 2017. gada maijam.

Jaunākām automašīnām taustāma servisa grāmatiņa vairs netiek dota līdzi un visa nepieciešamā informācija par apkopēm un remontdarbiem ir pieejama digitālā formātā. Atkarībā no jūsu automašīnas ražošanas gada, servisa vēsture tiks izveidota un digitāli glabāta tikai Volkswagen grupas centrālajā datu bāzē.

Tiklīdz apkope vai remontdarbs būs pabeigts, visa nepieciešamā informācija tiek ievietota datu bāzē. Klientam tiek izsniegta vai nu izdruka vai arī pakalpojuma ieraksta digitālā kopija, ko var glabāt kopā ar citu jūsu automašīnas dokumentāciju. Principā klientam tiek dota iespēja pašam veidot savu servisa grāmatiņu un “kabatiņā” uzglabāt servisa izdrukas.

Lasiet vēl:

Uzlabota drošība – vismaz pagaidām

Digitālās servisa grāmatiņas drošība

No pirmā acu skatiena varētu šķist, ka šis ir ievērojami drošāks informācijas uzglabāšanas un aizsardzības veids. Taču, ja hakeriem pa spēkam ir uzlauzt banku sistēmas vai izlikties par to klientiem, tad nav pamata domāt, ka tas pats nevarētu notikt ar auto servisa vēstures digitālo grāmatiņu ierakstiem.

Ja pārdevējs apgalvos, ka tam ir pieejamas auto apkopes izdrukas vai digitālās kopijas, to autentiskumu varēs pārbaudīt jebkurā Volkswagen grupas dīlerī. Katrai šādai izdrukai vai digitālajai kopijai ir drošības kods, kuru verificēs dīlera darbinieki.

Šādā veidā tiek uzveikta cīņa ar parastiem dokumentu viltotājiem, kuri klusībā cerēs, ka auto pircējs nepārliecināsies par koda atbilstību. Taču tas neizslēdz iespēju, ka kādam kibernoziedzniekam varētu būt pieeja šādai datu bāzei vai arī tam ir atbilstoši rīki, kas var uzģenerēt autentisku drošības kodu, kas autentificē viltotu izdruku.

Pozitīvā ziņa ir tā, ka šādās datu bāzēs netiek uzglabāta automašīnas īpašnieku personīgā informācija, kas datu noplūdes gadījumā varētu ļaundariem dot pieeju klientu vārdiem, uzvārdiem, adresēm u.c. informācijai.

Priekšrocības

Priekšrocības digitālā servisa grāmatiņa

Digitālajiem pakalpojumiem ir vienmēr ir vairākas priekšrocības. Arī šajā gadījumā gan Volkswagen grupas, gan daudzu citu autoražotāju digitālās servisa grāmatas pakalpojums klientiem sniedz zināmu komfortu.

Digitālie ieraksti būs viegli pieejami jebkurā dīlera centrā vai oficiālajos servisos. Vairs nebūs jāuztraucas par servisa grāmatiņas atrašanās vietu. Tāpat atkrīt raizes, ka servisa grāmatiņa varētu tikt bojāta vai nozaudēta.

Noslēgumā

Vai digitālā servisa grāmatiņa ir labāka?

Jāsaka, ka šī “inovācija” ir ieviesta tik ļoti novēloti, ka daudzi respektabli auto servisi jau sen tādu ir ieviesuši un saviem lojālajiem klientiem piedāvā šādu pakalpojumu jau ilgus gadus. Acīmredzot citas prioritātes, piemēram, kaitīgo izmešu samazinājums ir atlicinājis šādas datu bāzes ieviešanu ātrāk.

Ņemot vērā, ka Ebay, Amazon un citos populāros interneta veikalos servisa grāmatas var ikviens iegādāties par dažiem eiro, nav noslēpums, ka ticība to saturam ir zema. Mēs iepriekš esam rakstījuši par to kā atpazīt viltotu servisa grāmatiņu – Viltota automašīnas servisa grāmata. 8 sarkanie karogi apkopes vēsturē. Ja vien nepērkat mazlietotu auto, kuram ir pieejama digitālā servisa grāmatiņa, tad ir vērts pievērst uzmanību viltojuma pazīmēm.

Pāreja uz digitālo servisa grāmatiņu bija neizbēgama un jācer, ka autoražotāju IT drošība ir augstā līmenī. Taču ņemot vērā, kādas datu noplūdes ir piemeklējušas Uber, Yahoo, First American Financial Corp., Facebook, Marriott International un citas lielākas vai mazākas, privātās vai valsts iestādes, ticība, ka problēma tiks pilnībā atrisināta ir zema.

Ņemiet vērā, ka digitālā servisa grāmatiņa darbosies tieši tāpat kā līdz šim – tanī būs ieraksti tikai no oficiālajiem avotiem. Tiklīdz automašīnai beigsies garantija, lielākā daļa auto īpašnieku meklēs lētākus servisus vai garāžas, kurās noteikti nebūs pieeja šādām datubāzēm.

Attiecīgi pilnu un objektīvu auto vēsturi var iegūt, apkopojot informāciju no vairākiem datu avotiem – apdrošināšanas kompānijām, policijas iestādēm, auto reģistrācijas un tehniskā stāvokļa pārbaudes iestādēm utt. Tas viss ir pieejams autoDNA vēstures atskaitē, kura tiek uzģenerēta no vairākām datu bāzēm un sniedz pilnvērtīgu ieskatu auto vēsturē arī pēc automašīnas garantijas beigām.

autodna-atskaite-nobraukums

Summa komentāri: 0

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.