Gribu pirkt auto
Dīzeļdzinējs

Dīzelis – dzinējs, no kura jums nav jābaidās

Pievienoja 24 aprīlis 2017

Dīzeļdzinējs

Dīzelis no kura nav jābaidās

Dīzelis no kura nav jābaidās

Dīzeļdzinējs ir gana pieprasīts Latvijā. Tomēr atrast auto ar labu un izturīgu dīzeļdzinēju lietotu automašīnu tirgū ir  pagrūti. Daudzi turbodīzeļi, kuri tika projektēti XXI gadsimtā, izrādījās ļoti neizturīgi. Prezentējam, pēc mūsu domām, vislabākos dīzeļdzinējus, kuri ir  dažu līdz padsmit gadus vecos transportlīdzekļos un projektēti lietošanai gan pilsētā, gan ārpus tās, piemēram, uz šosejas.

Mazie dīzeļi – ideāli pilsētai

Varētu šķist, ka bieža braukšana īsās distancēs un stāvēšana ielu sastrēgumos nav piemērota dīzeļdzinējiem. Īstenībā šādi lietots auto ar lielu dīzeļdzinēju nesniegs visas savas priekšrocības. Var izrādīties, ka šāds dzinējs ir pilnīgi neekonomisks un problemātisks ekspluatācijā. Bieži vien, pirms nokļūstam no punkta A uz punktu B, dzinējs nav paspējis līdz galam kārtīgi iesilt,  bet jau to izslēdzam. Tas ir nāves spriedums gan turbīnai, gan visam pārējam dzinēja aprīkojumam. Par laimi, tiek ražoti ne tikai 1.9 un lielākas jaudas dīzeļdzinēji. Mazo dīzeļdzinēju faniem ir daži interesanti piedāvājumi lietotu automašīnu tirgū.

Dīzeļdzinējs, kuru mēs iesakām:

1.4 D-4D

Tas ir mazākais dīzeļdzinējs, kuru projektējusi Toyota. Atšķirībā no lielā brāļa otrās paaudzes Avensis ar 2.0 D-4D dzinēju, ar šo mazo modeli, kuram ir 1.4 dzinējs, nav īpašu problēmu. Šis dzinējs debitēja 2001. gadā un sākotnēji tika uzstādīts Toyota Yaris I. Tā ir vienkārša un izturīga konstrukcija ar dzinēja ķēdi, automašīnai trūkst vienīgi divmasu spararata, kas ir Ahilleja papēdis daudziem citiem dīzeļdzinējiem. Dīzeļa daļiņu filtrs (DPF) tiek uzstādīts tikai kopš 2008. gada.  Ja baidāmies no šī izgudrojuma, kas ik pa brīdim jāmaina, turklāt tas nav lēts prieks, tad jāizvēlas Toyota no 2001. līdz 2007. gadam. 1.4 D-4D dzinējs tika uzstādīts visu paaudžu Yaris un Auris automašīnās, kā arī Corolla E11 un E12.

Populārākie modeļi: Toyota Yaris, Toyota Auris, Toyota Corolla.

1.6 Hdi

Ford un PSA grupas (Peugeot–Citroen) konstrukcija ir ļoti ekonomiska, bet tā prasa rūpīgu servisa apkopi. 2002. gadā debitējušais 1.6 HDi dzinējs ir viens no XXI gadsimta populārākajiem dīzeļdzinējiem. Tas tiek uzstādīts ne tikai Peugeot un Citroen modeļos, bet arī daudziem citiem konkurējošiem modeļiem. Nav brīnums, jo par nelielu rūpību no autovadītāja puses šī tipa dzinējs pateiksies ar bezstresa ekspluatāciju. Pērkot lietotu automašīnu, noteikti ir vērts pievērst uzmanību sprauslām, jo vairākumam 1,6 HDi dzinēju tās piegādāja firma Bosch, un šīs sprauslas varēja atjaunot. Dažām automašīnām tika uzstādītas Siemens sprauslas, kuras nevar atjaunot, bet nopirkt jaunas izmaksā pārāk dārgi. 1.6 HDi dzinēju var atrast zem Peugeot 208, Citroen C4 I, Ford Focus II, Volvo C30 motora pārsega.

Populārākie modeļi: Citroen C4, Ford Focus II, Peugeot 208.

1.7 Dti

Vēl viens Japānas ražotāja dzinējs, ar kuru ir aprīkots mūsu valstī tik eksotiskais Isuzu. 1,7 DTi dzinējs ir ļoti izturīgs (tam, starp citu, nav arī problemātiskā divmasu spararata), dinamisks un ļoti ekonomisks. Rezerves daļas nav īpaši dārgas, un tipisko defektu ir salīdzinoši maz. Viens no defektiem ir ar dzinēja siksnu, kuru vislabāk ir mainīt biežāk, nekā iesaka to ražotājs (ik pēc 150 tūkst. kilometru). Kārtīgi un ilgi lietotās automašīnās ar lielu nobraukumu var arī parādīties problēmas ar turbīnu. Šo dzinēju var atrast arī Opel Astra II un III automašīnās. Ja esat nolēmuši iegādāties vecākas paaudzes vācu kompaktauto, tad vajadzētu pārliecināties, vai zem motora pārsega tiešām atrodas Isuzu dzinējs, jo pirmajos ražošanas gados Opel uzstādīja sava ražojuma 1.7 TD dzinējus. Atšķirībā no japāņu 1.7 DTi Opel dzinējam ir slikta darbības dinamika (68 ZS, Isuzu bija 75 ZS). Tas arī patērē daudz degvielas un bieži lūst.

Populārākie modeļi: Opel Astra II, Opel Corsa III, Opel Meriv.a

Dīzeļdzinējs, kuru mēs neiesakām :

1.5 dCi

Šis Renault konstrukcijas dzinējs nepieder pie veiksmīgākajiem dzinējiem. Tas debitēja 2001. gadā un nokļuva zem Megane un Clio otrās paaudzes dzinēja pārsega. Lai gan pirmie ekspluatācijas gadi nenorādīja uz izteiktām problēmām, taču padsmit gadu veca auto iegāde ar šo dzinēju ir ļoti liels risks. Klaņa gultņi, bojātas sprauslas un turbīna ir galvenās 1.5 dCi dzinēja problēmas. Iespējams, lielāko daļu problēmu būtu iespējams novērst, ja nebūtu Renault tirgotāju ieteikumi, ka ražotājs iesaka mainīt eļļu tikai pēc 30 tūkst. kilometru, taču  Nissan ražotājs (piemēram, Almera II) iesaka šāda tipa dzinējos eļļu mainīt jau pēc 15 tūkst. kilometru. Rezultāts – 1.5 dCi dzinēji parasti ir labāki  Nissan markas automašīnās nekā Renault automašīnās.

Populārākie modeļi: Renault Megane II, Renault Clio II, Nissan Almera II.

Lielāki dīzeļdzinēji

Dīzeļdzinējs, kuru mēs iesakām :

1.9 JTDM

1.9 JTD Multijet ir ļoti veiksmīgs Fiat dzinējs. Tā debija notika 2002. gadā, un turpmākajos pāris gados tas aizstāja pirmās paaudzes 1.9 JTD dzinēju. Šim dzinējam ir raksturīga augsta efektivitāte, izturība un zemas ekspluatācijas izmaksas. Tas ir sastopams vairākos jaudas variantos (no 100 līdz 190 ZS), kā arī ar 8 un 16 vārstu versijām. Atšķirībā no sava priekšteča ar 1.9 JTD dzinēju Multijet paaudzei ir labāka dinamika, saglabājot līdzīga līmeņa degvielas patēriņu. Nav brīnums, ka tas darbina daudzus automašīnu modeļus, galvenokārt no Fiat grupas.

Populārākie modeļi: Fiat Grande Punto, Fiat Bravo II, Alfa Romeo 159.

2.0 Hdi

Vēl viens divlitru dīzeļdzinējs no HDi ģimenes, ar kuru ir vēl mazāk problēmu nekā ar tā mazāko brāli. Tā pirmsākumi meklējami, jau sākot no 1998. gada, kad tas debitēja Peugeot 406 modelī un dažus mēnešus vēlāk arī Citroen Xantia modelī. Gadu gaitā tas tika vairākkārtīgi pārveidots un uzlabots. Bosch sprauslu sistēma, kura reizēm tika aizstāta ar Siemens sprauslām, tiek uzskatīta par stabilu, bet problēmas dažreiz ir ar dzinēja siksnas zobratu.

Populārākie modeļi: Citroen C5, Peugeot 307, Peugeot 407.

2.2 i CTDi

Honda ražotais dīzeļdzinējs ir viens no labākajiem dīzeļiem divdesmit pirmajā gadsimtā. Honda, pasaulē lielākajam iekšdedzes dzinēju ražotājam, nebija sava ražojuma dīzeļdzinēja. Viss mainījās 2003. gadā, kad tika ieviests turbodīzelis ar 2,2 litru dzinēju. Atkarībā no dzinēja variantiem 2.2 CTDi litru dzinējs sasniedza jaudu no 140 līdz 180 ZS. 2006. gadā Honda sāka uzstādīt DPF filtrus Eiropas tirgum paredzētajās automašīnās un tikai dažās Eiropas valstīs.

Populārākie modeļi: Honda Accord, Honda CR-V, Honda FR-V.

Dīzeļdzinējs, kuru mēs neiesakām :

2.0 TDI

Leģendārā Vācijas 1.9 TDI turbodīzeļa pēctecis. Diemžēl atšķirībā no 1.9 TDI dzinēja nevar teikt, ka 2.0 TDI dzinējs ir uzticams. Plīstošas motora galvas, problēmas ar sprauslām vai  divmasu spararatu, iespējams, ir dārgākie 2.0 TDI dzinēju remonti. Daļa remontu jau ir jāveic pēc 120 tūkst. nobrauktajiem kilometriem.

Populārākie modeļi: VW Passat B6, Skoda Octavia II, Audi A4 B7.

Summa komentāri: 5

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Anonīms

    Visi dzineji ir labi ja laikus seko lidz filtru siksnu ellu un citu dilstosu detalu stavoklim no manu pazinu loka laikam neatrast nevienu kas maina ellu pec 30 tukst. Km un siksnu pec 150 tukst.km visi ellu bus nomainijusi jau pie 10 tukst. Un siksnu 80 tukst. Km ka skola to macija. Un vispr par Latvijas auto tirgu neko spidosu nevar pateikt musu valsti tas ir bizness kamer citur auto cenas ir pielidzinamas divritenim. Tas par lietoto auto tirgu. Par 1.5 renault varu pateikt pec pieredzes jamaina degvielas filtrs laicigi lai suknis neaiziet un sprauslam paredzetais muzhs vispar ir ap 160 tukst.km (delphi) pirmajam common rail sistemam. Vacu 1.9 tdi nenobraucams tanks visskautkas ir mainiits bet motoram tik filtri un ellas ka ari siksnu komplekti braucu jau 12 gadus un maita nemirstigs spidzinaats uz nebeedu.

  2. Jānis

    Kāpēc nav minēts,ka 1.9jd vai 1.9cdti tika uzstādīts uz opel markas automabīļiem?manuprāt tie latvijā ir daudz populārāki,nekā fiat vai alfa romeo