
Dīzelis. Dzinējs, no kura nav jābaidās
Dīzelis ir gana pieprasīts Latvijā. Tomēr atrast auto ar labu un izturīgu dīzeļdzinēju lietotu automašīnu tirgū ir pagrūti. Daudzi turbodīzeļi, kuri tika projektēti 21. gadsimtā, izrādījās ļoti neizturīgi un sagādāja lietotājiem daudz problēmu. Iepazīstināsim, pēc autoDNA domām, ar iespējami labākajiem dīzeļdzinējiem, kas paredzēti kā lietošanai pilsētā, tā arī ārpus tās.
Kurš ir vislabākais dīzelis? Viedoklis, protams, ir subjektīvs, taču pārsvarā tie ir sevi pierādījuši motori vairāku gadu garumā. Šajā rakstā apskatīsim vairākus izcilus dīzeļdzinējus ar dažādu motora tilpumu.
Savukārt raksta nobeigumā būs iespēja iepazīties ar ne tik veiksmīgiem dīzeļdzinējiem, no kuriem ieteicams turēties pa gabalu.
Mazie dīzeļi – ideāli pilsētai
Varētu šķist, ka bieža braukšana īsās distancēs un stāvēšana ielu sastrēgumos nav piemērota dīzeļdzinējiem. Un jums būs taisnība. Šādi lietots auto, kura darba tilpums ir virs 2,0 litriem, nespēs sniegt visas savas priekšrocības.
Tas nesniegs gaidīto ekonomiju un ar laiku kļūs problemātisks ekspluatācijā. Bieži vien, pirms nokļūstam no punkta A uz punktu B, dzinējs nav paspējis kārtīgi uzsilt, kad to jau izslēdzam pie netālu esošā veikala durvīm.
Tas ir nāves spriedums gan turbīnai, gan visam pārējam dzinēja aprīkojumam. Par laimi, tiek ražoti ne tikai 1,9 litru un lielākas jaudas dīzelis. Mazo dīzeļdzinēju piekritējiem ir daži interesanti piedāvājumi lietotu automašīnu tirgū.
Foto: Pixabay.com
Dīzeļdzinēji, kurus iesaka autoDNA!
Sāksim ar mazlitrāžas un virzīsimies uz augšu. Visi zemāk apskatītie motori tirgū atrodas jau labu laiku un ir uzstādīti tautā labi zināmiem automobiļiem.
Toyota 1,4 D-4D
Tas ir mazākais dīzelis, kuru projektējuši Toyota autobūves inženieri. Atšķirībā no lielā brāļa otrās paaudzes Avensis ar 2,0 D-4D dzinēju, ar šo mazo modeli, kuram ir 1,4 litru darba tilpums, nav izteiktu problēmu.
Šis dzinējs debitēja 2001. gadā un sākotnēji tika uzstādīts Toyota Yaris I automobilim. Tā ir vienkārša un izturīga konstrukcija ar dzinēja ķēdi, automašīnai trūkst vienīgi divmasu spararata, kas ir Ahilleja papēdis daudziem citiem dīzeļdzinējiem.
Dīzeļa daļiņu filtrs (DPF) tiek uzstādīts tikai kopš 2008. gada. Ja baidāmies no šī izgudrojuma, kas ik pa brīdim jāmaina, turklāt tas nav lēts prieks, tad jāizvēlas Toyota no 2001. līdz 2007. gadam.
Uzticamais 1,4 D-4D dzinējs tika uzstādīts visu paaudžu Yaris un Auris automašīnās, kā arī Corolla E11 un E12.
Populārākie modeļi: Toyota Yaris, Toyota Auris, Toyota Corolla.
PSA 1,6 HDi
Ford un PSA grupas (Peugeot–Citroen) konstrukcija ir izteikti ekonomiska, bet tā prasa rūpīgu servisa apkopi. 2002. gadā debitējušais 1,6 HDi dzinējs ir viens no XXI gadsimta populārākajiem dīzeļdzinējiem.
Šāds dīzelis tiek uzstādīts ne tikai Peugeot un Citroen modeļos, bet arī daudziem citiem konkurējošiem modeļiem. Nav brīnums, jo par nelielu rūpību no autovadītāja puses šī tipa dzinējs pateiksies ar bezstresa ekspluatāciju.
Pērkot lietotu automašīnu, noteikti ir vērts pievērst uzmanību sprauslām, jo vairumam 1,6 HDi dzinēju tās piegādāja Bosch, kuras ir iespējams atjaunot. Dažām automašīnām tika uzstādītas Siemens sprauslas, kuras nevar atjaunot, bet nopirkt jaunas izmaksā pārāk dārgi.
Lasi vēl: Beigtas sprauslas – kas pie tā ir vainīgs?
1,6 HDi dzinēju var atrast zem Peugeot 208, Citroen C4 I, Ford Focus II un Volvo C30 motora pārsega.
Populārākie modeļi: Citroen C4, Ford Focus II, Peugeot 208.
Circle L 1,7 Dti
Japānas un ASV kopīgi izstrādātais dzinējs, ar kuru ir aprīkots mūsu valstī tik eksotiskais Isuzu. 1,7 DTi dzinējs ir ļoti izturīgs (tam, starp citu, nav arī problemātiskā divmasu spararata), dinamisks un ļoti ekonomisks.
Rezerves daļas nav izteikti dārgas un tipisko defektu ir salīdzinoši maz. Viens no tādiem ir dzinēja zobsiksna, kuru stingi ieteicams mainīt biežāk, nekā iesaka to ražotājs (ik pēc 150 tūkst. kilometru). Kārtīgi un ilgi lietotās automašīnās ar lielu nobraukumu var arī parādīties problēmas ar turbīnu.
Šo dzinēju var atrast arī Opel Astra II un III automašīnās. Ja esat nolēmuši iegādāties vecākas paaudzes vācu kompaktauto, tad vajadzētu pārliecināties, vai zem motora pārsega tiešām atrodas Isuzu dzinējs, jo pirmajos ražošanas gados Opel uzstādīja sava ražojuma 1.7 TD dzinējus. Atšķirībā no japāņu 1.7 DTi Opel dzinējam ir slikta darbības dinamika (68 ZS, Isuzu bija 75 ZS). Tas arī patērē daudz degvielas un bieži lūst.
Populārākie modeļi: Opel Astra II, Opel Corsa III, Opel Meriv.a
Kur labāk iegādāties lietotu auto? Lietots automobilis pie dīlera – Volvo, Opel, Subaru, Škoda
Dīzeļdzinēji, kurus mēs neiesakām
Kļūda aprēķinos, nepareizi izvēlēti materiāli, pārāk vēlu atklāts problēmvietas un daudzi citi faktori var ietekmēt motora veiktspēju. Zemāk apskatīsim dīzeļdzinējus, no kuriem labāk izvairīties.
Renault – Nissan K9K 1.5 dCi
Šis Renault konstrukcijas dīzelis par spīti 10 miljoniem pārdotu vienību nav starp tiem veiksmīgākajiem eksemplāriem.
Tas debitēja 2001. gadā un nokļuva zem Megane un Clio otrās paaudzes dzinēja pārsega. Lai gan pirmie ekspluatācijas gadi nenorādīja uz izteiktām problēmām, taču padsmit gadus veca auto iegāde ar šo dzinēju ir ļoti liels risks. Ceļvedis lietota auto iegādē
Klaņa gultņi, bojātas sprauslas un turbīna ir galvenās 1.5 dCi dzinēja problēmas. Iespējams, lielāko daļu problēmu būtu iespējams novērst, ja nebūtu Renault tirgotāju absurdie tā laika ieteikums – mainīt eļļu tikai pēc 30 tūkst. kilometru. Turpretī Nissan pārdevēji ieteica eļļu mainīt ik pēc 15 tūkst. kilometru. Rezultātā – 1,5 dCi dzinēji parasti ir labākā stāvoklī Nissan markas automašīnās.
Populārākie modeļi: Renault Megane II, Renault Clio II, Nissan Almera II.
Lasi vēl:
- Ko izplūdes sistēmas dūmi liecina par automobiļa tehnisko stāvokli?
- Stāsts par Parīzes dīzeļiem, kas sākuši migrāciju uz Austrumeiropu
- Degvielas ekonomija pret ilgu un laimīgu dzinēja mūžu
Lielie dīzeļdzinēji – komfortabla braukšana ārpus pilsētas
Nav teikts, ka ar šiem dzinējiem būtu nepraktiski pārvietoties pa pilsētu. Taču tie krietni labāk kalpos uz šosejas nekā sastrēgušā pilsētas centrā.
Multijet 1,9 JTDM
Izteikti veiksmīgs Fiat Chrysler Automobiles dīzelis. Tā debitēja 2002. gadā un turpmākajos pāris gados tas aizstāja pirmās paaudzes 1,9 JTD dzinēju.
Šim motoram ir raksturīga augsta efektivitāte, izturība un zemas ekspluatācijas izmaksas. Tas ir sastopams vairākos jaudas variantos (no 100 līdz 190 ZS), kā arī ar 8 un 16 vārstu versijām.
Atšķirībā no sava priekšteča jaunās paaudzes dzinējam ir labāka dinamika, saglabājot līdzvērtīgu degvielas patēriņu. Nav brīnums, ka tas darbina daudzus automašīnu modeļus, galvenokārt no Fiat grupas.
Populārākie modeļi: Fiat Grande Punto, Fiat Bravo II, Alfa Romeo 159.
PSA 2,0 Hdi
Vēl viens divlitru dīzelis no HDi ģimenes, ar kuru ir vēl mazāk problēmu nekā ar tā mazāko brāli. Tā pirmsākumi meklējami, sākot no 1998. gada, kad tas debitēja Peugeot 406 modelī un dažus mēnešus vēlāk arī Citroen Xantia spēkratā.
Gadu gaitā šis dīzelis tika vairākkārtīgi pārveidots un uzlabots. Bosch sprauslu sistēma, kura reizēm tika aizstāta ar Siemens sprauslām, tiek uzskatīta par stabilu, bet problēmas dažreiz ir ar dzinēja siksnas zobratu.
Populārākie modeļi: Citroen C5, Peugeot 307, Peugeot 407.
Honda N22A 2,2 i CTDi
Honda ražotais dīzelis ir viens no labākajiem 21. gadsimtā. Honda, pasaulē lielākajam iekšdedzes dzinēju ražotājam, nebija sava pašam sava dīzeļdzinēja. Viss mainījās 2003. gadā, kad tika ieviests turbo dīzelis ar 2,2 litru darba tilpumu.
Atkarībā no dzinēja variantiem 2,2 litru CTDi dīzelis sasniedza 140 līdz 180 ZS jaudu. 2006. gadā Honda sāka uzstādīt DPF filtrus Eiropas tirgum paredzētajās automašīnās un arī tikai dažās Eiropas valstīs.
Populārākie modeļi: Honda Accord, Honda CR-V, Honda FR-V.
Mercedes-Benz C 220 CDI
Izcils dīzelis, kurš kalpos vairākus simtus tūkstošus kilometru. Ja nākas pirkt auto ar šādu dzinēju, tad par nobraukumu varat nebēdāties. Šim motori ar regulāru eļļas maiņu un citām apkopēm viegli pievarēs arī miljons kilometru atzīmi.
Izvairieties no C 200 CDI versijas. Ne tāpēc, ka tā būtu sliktāka ekspluatācijā, bet gan tādēļ, ka tam ir mazāka dzinēja jauda.
Dīzeļdzinējs, kuru mēs neiesakām
Starp visiem dzinējiem, kuri iekrīt kategorijā ne šis ne tas, skaidrs uzvarētājs bija tikai viens.
Volkswagen 2,0 TDI
Leģendārā Vācijas 1,9 TDI turbodīzeļa pēctecis. Diemžēl atšķirībā no 1,9 TDI dzinēja nevar teikt, ka 2,0 TDI dīzelis ir uzticams. Plīstošas motora galvas, problēmas ar sprauslām vai divmasu spararatu.
Nevar izslēgt arī dārgākus 2.0 TDI dzinēju remontdarbus. Daļa remontu jau ir jāveic pēc 120 000 nobrauktajiem kilometriem.
Populārākie modeļi: VW Passat B6, Skoda Octavia II, Audi A4 B7.
Pārbaudot automašīnas vēsturi ir vērts pārliecināties ne tikai par odometra rādījumu un uzmest aci apdrošināšanas kompāniju veiktajos ierakstos. Daudziem automobiļiem ir ražotāju noteikti defekti, kurus bez maksas var novērst pie dīleriem vai autorizētajiem servisiem.
Šādi defekti uzrādās mūsu atskaitēs un pirms auto iegādes noteikti iesakām pārliecināties, ka tie ir savlaicīgi novērsti.
Vai jums patika raksts? Iespējams, jums ir kādi jautājumi vai komentāri? Mēs aicinām jūs dalīties savā viedoklī un izteikties zem raksta. Kā arī atcerieties – vienmēr pirms iegādāties automašīnu, motociklu vai pat piekabi – pārbaudi tā vēsturi ar autoDNA pēc VIN numura. VIN pārbaude ir viena no svarīgākajām lietām, kas ir jāizdara, pirms pieņemt lēmumu par lietotas automašīnas iegādi. autoDNA ar transportlīdzekļa vēstures atskaiti palīdzēs Jums pieņemt informētu lēmumu.