Gribu pirkt auto
Dīzeļdzinējs

Dīzelis – dzinējs, no kura jums nav jābaidās

Pievienoja 12 maijs 2020

Dīzeļdzinējs ir gana pieprasīts Latvijā. Tomēr atrast auto ar labu un izturīgu dīzeļdzinēju lietotu automašīnu tirgū ir pagrūti. Daudzi turbodīzeļi, kuri tika projektēti XXI gadsimtā, izrādījās ļoti neizturīgi un sagādāja daudzas problēmas. Prezentējam, pēc mūsu domām, vislabākos dīzeļdzinējus, kas projektēti lietošanai gan pilsētā, gan ārpus tās.

Kurš ir vislabākais dīzeļdzinējs? Viedoklis, protams, ir subjektīvs taču pārsvarā tie ir sevi pierādījuši motori vairāku gadu garumā. Šajā rakstā apskatīsim vairākus izcilus dīzeļdzinējus ar dažādu motora tilpumu. Raksta nobeigumā būs iespēja iepazīties ar ne tik veiksmīgiem dīzeļdzinējiem, no kuriem ieteicams turēties pa gabalu.

Mazie dīzeļi – ideāli pilsētai

Varētu šķist, ka bieža braukšana īsās distancēs un stāvēšana ielu sastrēgumos nav piemērota dīzeļdzinējiem. Un jums būs taisnība. Šādi lietots auto, kura darba tilpums ir virs 2,0 litri nesniegs visas savas priekšrocības.

Tas nesniegs gaidīto ekonomiju un ar laiku kļūs problemātisks ekspluatācijā. Bieži vien, pirms nokļūstam no punkta A uz punktu B, dzinējs nav paspējis līdz kārtīgi uzsilt, kad to jau slēdzam ārā pie netālu esošā veikala durvīm.

Tas ir nāves spriedums gan turbīnai, gan visam pārējam dzinēja aprīkojumam. Par laimi, tiek ražoti ne tikai 1,9 un lielākas jaudas dīzeļdzinēji. Mazo dīzeļdzinēju piekritējiem ir daži interesanti piedāvājumi lietotu automašīnu tirgū.

Dīzeļdzinēji, kurus mēs iesakām:

Labākais Toyota dzinējs?

Sāksim ar mazlitrāžas un virzīsimies uz augšu. Visi zemāk apskatītie motori tirgū atrodas jau labu laiku un ir uzstādīti tautā labi zināmiem automobiļiem.

Toyota 1,4 D-4D

Tas ir mazākais dīzeļdzinējs, kuru projektējuši Toyota autobūves inženieri. Atšķirībā no lielā brāļa otrās paaudzes Avensis ar 2,0 D-4D dzinēju, ar šo mazo modeli, kuram ir 1,4 litru darba tilpums, nav izteiktu problēmu.

Šis dzinējs debitēja 2001. gadā un sākotnēji tika uzstādīts Toyota Yaris I automobilim. Tā ir vienkārša un izturīga konstrukcija ar dzinēja ķēdi, automašīnai trūkst vienīgi divmasu spararata, kas ir Ahilleja papēdis daudziem citiem dīzeļdzinējiem.

Dīzeļa daļiņu filtrs (DPF) tiek uzstādīts tikai kopš 2008. gada. Ja baidāmies no šī izgudrojuma, kas ik pa brīdim jāmaina, turklāt tas nav lēts prieks, tad jāizvēlas Toyota no 2001. līdz 2007. gadam.

Uzticamais 1,4 D-4D dzinējs tika uzstādīts visu paaudžu Yaris un Auris automašīnās, kā arī Corolla E11 un E12.

Populārākie modeļi: Toyota Yaris, Toyota Auris, Toyota Corolla.

PSA 1,6 HDi

Ford un PSA grupas (Peugeot–Citroen) konstrukcija ir izteikti ekonomiska, bet tā prasa rūpīgu servisa apkopi. 2002. gadā debitējušais 1,6 HDi dzinējs ir viens no XXI gadsimta populārākajiem dīzeļdzinējiem.

Tas tiek uzstādīts ne tikai Peugeot un Citroen modeļos, bet arī daudziem citiem konkurējošiem modeļiem. Nav brīnums, jo par nelielu rūpību no autovadītāja puses šī tipa dzinējs pateiksies ar bezstresa ekspluatāciju.

Pērkot lietotu automašīnu, noteikti ir vērts pievērst uzmanību sprauslām, jo vairumam 1,6 HDi dzinēju tās piegādāja Bosch, kuras ir iespējams atjaunot. Dažām automašīnām tika uzstādītas Siemens sprauslas, kuras nevar atjaunot, bet nopirkt jaunas izmaksā pārāk dārgi.

1,6 HDi dzinēju var atrast zem Peugeot 208, Citroen C4 I, Ford Focus II un Volvo C30 motora pārsega.

Populārākie modeļi: Citroen C4, Ford Focus II, Peugeot 208.

Circle L 1,7 Dti

Japānas un ASV kopīgi izstrādātais dzinējs, ar kuru ir aprīkots mūsu valstī tik eksotiskais Isuzu. 1,7 DTi dzinējs ir ļoti izturīgs (tam, starp citu, nav arī problemātiskā divmasu spararata), dinamisks un ļoti ekonomisks.

Rezerves daļas nav izteikti dārgas un tipisko defektu ir salīdzinoši maz. Viens no tādiem ir dzinēja zobsiksna, kuru stingi ieteicams mainīt biežāk, nekā iesaka to ražotājs (ik pēc 150 tūkst. kilometru). Kārtīgi un ilgi lietotās automašīnās ar lielu nobraukumu var arī parādīties problēmas ar turbīnu.

Šo dzinēju var atrast arī Opel Astra II un III automašīnās. Ja esat nolēmuši iegādāties vecākas paaudzes vācu kompaktauto, tad vajadzētu pārliecināties, vai zem motora pārsega tiešām atrodas Isuzu dzinējs, jo pirmajos ražošanas gados Opel uzstādīja sava ražojuma 1.7 TD dzinējus. Atšķirībā no japāņu 1.7 DTi Opel dzinējam ir slikta darbības dinamika (68 ZS, Isuzu bija 75 ZS). Tas arī patērē daudz degvielas un bieži lūst.

Populārākie modeļi: Opel Astra II, Opel Corsa III, Opel Meriv.a

Dīzeļdzinēji, kurus mēs neiesakām:

No kuriem dīzeļdzinējiem izvairīties

Kļūda aprēķinos, nepareizi izvēlēti materiāli, pārāk vēlu atklāts problēmvietas un daudzi citi faktori var ietekmēt motora veiktspēju. Zemāk apskatīsim dīzeļdzinējus, no kuriem labāk izvairīties.

Renault – Nissan K9K 1.5 dCi

Šis Renault konstrukcijas dzinējs par spīti 10 miljoniem pārdotu vienību nav starp tiem veiksmīgākajiem eksemplāriem.

Tas debitēja 2001. gadā un nokļuva zem Megane un Clio otrās paaudzes dzinēja pārsega. Lai gan pirmie ekspluatācijas gadi nenorādīja uz izteiktām problēmām, taču padsmit gadus veca auto iegāde ar šo dzinēju ir ļoti liels risks.

Klaņa gultņi, bojātas sprauslas un turbīna ir galvenās 1.5 dCi dzinēja problēmas. Iespējams, lielāko daļu problēmu būtu iespējams novērst, ja nebūtu Renault tirgotāju absurdie tā laika ieteikums – mainīt eļļu tikai pēc 30 tūkst. kilometru. Turpretī Nissan pārdevēji ieteica eļļu mainīt ik pēc 15 tūkst. kilometru. Rezultātā – 1,5 dCi dzinēji parasti ir labākā stāvoklī Nissan markas automašīnās.

Populārākie modeļi: Renault Megane II, Renault Clio II, Nissan Almera II.

Lasiet vēl:

Lielie dīzeļdzinēji – komfortabla braukšana ārpus pilsētas

Kurš ir labākais dīzeļdzinējs?

Nav teikts, ka ar šiem dzinējiem būtu nepraktiski pārvietoties pa pilsētu. Taču tie krietni labāk kalpos uz šosejas nekā sastrēgušā pilsētas centrā.

Multijet 1,9 JTDM

Izteikti veiksmīgs Fiat Chrysler Automobiles dzinējs. Tā debitēja 2002. gadā un turpmākajos pāris gados tas aizstāja pirmās paaudzes 1,9 JTD dzinēju.

Šim motoram ir raksturīga augsta efektivitāte, izturība un zemas ekspluatācijas izmaksas. Tas ir sastopams vairākos jaudas variantos (no 100 līdz 190 ZS), kā arī ar 8 un 16 vārstu versijām.

Atšķirībā no sava priekšteča jaunās paaudzes dzinējam ir labāka dinamika, saglabājot līdzvērtīgu degvielas patēriņu. Nav brīnums, ka tas darbina daudzus automašīnu modeļus, galvenokārt no Fiat grupas.

Populārākie modeļi: Fiat Grande Punto, Fiat Bravo II, Alfa Romeo 159.

PSA 2,0 Hdi

Vēl viens divlitru dīzeļdzinējs no HDi ģimenes, ar kuru ir vēl mazāk problēmu nekā ar tā mazāko brāli. Tā pirmsākumi meklējami, sākot no 1998. gada, kad tas debitēja Peugeot 406 modelī un dažus mēnešus vēlāk arī Citroen Xantia spēkratā.

Gadu gaitā tas tika vairākkārtīgi pārveidots un uzlabots. Bosch sprauslu sistēma, kura reizēm tika aizstāta ar Siemens sprauslām, tiek uzskatīta par stabilu, bet problēmas dažreiz ir ar dzinēja siksnas zobratu.

Populārākie modeļi: Citroen C5, Peugeot 307, Peugeot 407.

Honda N22A 2,2 i CTDi

Honda ražotais dīzeļdzinējs ir viens no labākajiem dīzeļiem 21. gadsimtā. Honda, pasaulē lielākajam iekšdedzes dzinēju ražotājam, nebija sava pašam sava dīzeļdzinēja. Viss mainījās 2003. gadā, kad tika ieviests turbodīzelis ar 2,2 litru darba tilpumu.

Atkarībā no dzinēja variantiem 2,2 litru CTDi dzinējs sasniedza 140 līdz 180 ZS jaudu. 2006. gadā Honda sāka uzstādīt DPF filtrus Eiropas tirgum paredzētajās automašīnās un arī tikai dažās Eiropas valstīs.

Populārākie modeļi: Honda Accord, Honda CR-V, Honda FR-V.

Mercedes-Benz C 220 CDI

Izcils dzinējs, kurš kalpos vairākus simtus tūkstošus kilometru. Ja nākas pirkt auto ar šādu dzinēju, tad par nobraukumu varat nebēdāties. Šim motori ar regulāru eļļas maiņu un citām apkopēm viegli pievarēs arī miljons kilometru atzīmi.

Izvairieties no C 200 CDI versijas. Ne tāpēc, ka tā būtu sliktāka ekspluatācijā, bet gan tādēļ, ka tam ir mazāka dzinēja jauda.

Dīzeļdzinējs, kuru mēs neiesakām:

Izvairies no šiem dīzeļiem

Starp visiem dzinējiem, kuri iekrīt kategorijā ne šis ne tas, skaidrs uzvarētājs bija tikai viens.

Volkswagen 2,0 TDI

Leģendārā Vācijas 1,9 TDI turbodīzeļa pēctecis. Diemžēl atšķirībā no 1,9 TDI dzinēja nevar teikt, ka 2,0 TDI dzinējs ir uzticams. Plīstošas motora galvas, problēmas ar sprauslām vai  divmasu spararatu.

Nevar izslēgt arī dārgākus 2.0 TDI dzinēju remontdarbus. Daļa remontu jau ir jāveic pēc 120 tūkst. nobrauktajiem kilometriem.

Populārākie modeļi: VW Passat B6, Skoda Octavia II, Audi A4 B7.

Pārbaudot automašīnas vēsturi ir vērts pārliecināties ne tikai par odometra rādījumu un uzmest aci apdrošināšanas kompāniju veiktajos ierakstos. Daudziem automobiļiem ir ražotāju noteikti defekti, kurus bez maksas var novērst pie dīleriem vai autorizētajiem servisiem.

Šādi defekti uzrādās mūsu atskaitēs un pirms auto iegādes noteikti iesakām pārliecināties, ka tie ir savlaicīgi novērsti.

Summa komentāri: 9

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta.

  1. Anonīms

    Visi dzineji ir labi ja laikus seko lidz filtru siksnu ellu un citu dilstosu detalu stavoklim no manu pazinu loka laikam neatrast nevienu kas maina ellu pec 30 tukst. Km un siksnu pec 150 tukst.km visi ellu bus nomainijusi jau pie 10 tukst. Un siksnu 80 tukst. Km ka skola to macija. Un vispr par Latvijas auto tirgu neko spidosu nevar pateikt musu valsti tas ir bizness kamer citur auto cenas ir pielidzinamas divritenim. Tas par lietoto auto tirgu. Par 1.5 renault varu pateikt pec pieredzes jamaina degvielas filtrs laicigi lai suknis neaiziet un sprauslam paredzetais muzhs vispar ir ap 160 tukst.km (delphi) pirmajam common rail sistemam. Vacu 1.9 tdi nenobraucams tanks visskautkas ir mainiits bet motoram tik filtri un ellas ka ari siksnu komplekti braucu jau 12 gadus un maita nemirstigs spidzinaats uz nebeedu.

  2. Jānis

    Kāpēc nav minēts,ka 1.9jd vai 1.9cdti tika uzstādīts uz opel markas automabīļiem?manuprāt tie latvijā ir daudz populārāki,nekā fiat vai alfa romeo

  3. Daiga

    Labdien.
    Ir doma iegādāties Audi A5 2,7 dīzeli. Kāpēc pastāv uzskats, ka auto ar šādu dzinēja tilpumu nevajag iegādāties?
    Paldies

    1. Kristaps

      Droši vien dēļ ķēdes.
      Bet tas vairāk attiecas uz 3.0 dzinējiem.
      Citādi nekāda vaina šiem dzinējiem nav

  4. Andrejs

    Jaunā Bosch iesmidzināšanas sistēma dod rezultātu, kurš:
    1.ļauj sasniegt nominālo jaudu ar jau brīvgaitas apgriezieniem. To panāk ar 2600bar spiedienu sistēmā un līdz 9 papildus iesmidzinājumiem darba gājienā.
    2.jaunā AdBlue piedevas tehnoloģija savienojumā ar jauno sadedzināšanu dod izplūdes gāzes, kuras, gadās, ir tīrākas par vides gaisu.

    Rakstā aplūkoti vēsturiskie dīzeļi.

    Tests parādīja, ka benzīna izplūdes gāzēs mirst skaitītājs minūtēs, bet dīzeļa – 11 stundās.