Dzīvot sociālo tīklu pasaulē ir normāla ikdienas sastāvdaļa ļooooooooti daudziem cilvēkiem. Patiesībā, jo jaunāks esi, jo vairāk un dziļāk esi digitālajā pasaulē. Vai tad tā nav? Padomājiet, cik jums pašam ir konti dažādās sociālo tīklu platformās! Bet ir vēl aktīvāki lietotāji, kuri plaši izmanto, piemēram, Instagram platformu. Tajā tiem ir pat vairāki dažādi konti, kas atrodas ārpus draugu un paziņu loka. Sauciet tos, kā vien vēlaties – influenceri, slavenības vai varbūt aktuālākās mēmes. Šoreiz ielūkosimies dažādos Instagram kontos, kuriem ir vērts piesekot, ja patīk skaisti auto, interesanti projekti, ieskats sporta auto aizkulisēs. Un, protams, šobrīd pasaulē TOP-10 labākie auto Instagram konti!
Daudzās Eiropas valstīs autoražotāji pārdod arī lietotas automašīnas. To pārdošana notiek ar oficiālo dīleru starpniecību. Un Latvija nav izņēmums. Tas ir lielisks risinājums tiem autovadītājiem, kuri vēlas iegādāties kvalitatīvas, drošas un, kas ir īpaši svarīgi, pārbaudītas automašīnas. Tas ir arī drošības garants, ka iegādātā lietotā automašīna ir nevainojamā kārtībā un kalpos ilgus gadus. autoDNA rakstu sērijā šoreiz ielūkosimies un izzināsim par “Audi Approved: plus” programmu, kas Latvijā ir pieejama pie vienīgā šī dīlera mūsu valstī – SIA “Moller Auto Latvia”.
Elektroautomobiļi pamazām kļūst arvien populārāki patērātāju vidū, uzskatot tos par dabai draudzīgākajiem transportlīdzekļiem. Vai tas arī ir drošāks satiksmē, par to vēl diskusijas tikai sāk raisīties. Tomēr, pieaugot ražošanas apmēriem un faktam, ka līdz 2035. gadam autoražotājiem pilnībā jāatsakās no iekšdedzes dzinēju automašīnu ražošanas (dažas valstis norāda, ka līdz 2050. gadam būs pilnīgi tīras emisiju jautājumā kopumā), parādās pirmās indikācijas par elektroauto drošības riskiem. Eksperti norāda uz dažādiem draudiem saistībā ar elektroauto defektiem un darbību, kas var novest pat pie neizbēgamiem nāvējošiem gadījumiem. Galvenokārt tā ir pārāk īsa pieredze šajā segmentā gan no tehnoloģiskā, gan no patērētāju lietošanas prasmju un zināšu aspekta. Vai tā patiešām ir?
Ja degvielu var salīdzināt ar pārtiku, tad dzinēja motoreļļu varam saukt par spēkrata dzinēja asinīm. Tās kvalitātei ir tieša ietekme uz neskaitāmām motora sastāvdaļām, un tas nozīmē, ka jāmaina motoreļļa regulāri. Eļļas regulāra maiņa nodrošinās ilgstošu dzinēja resursu, bet pašam auto īpašniekam – mazāk rūpju un galvassāpju. Bet cik no jums tiešām klausa ražotāja, meistaru vai ekspertu ieteikumus un daudzām tehniskām vajadzībām seko līdzi reulāri? Vai pats auto saimnieks būs pats gudrākais, kā rīkoties? autoDNA apkopoja sešas pazīmes, kas noteikti jāņem vērā. Tās liecina, ka ar steigu jāmaina motoreļļa!
Katrs autovadītājs lieliski zina, ka drošības spilveni un jostas ir divas vitāli svarīgas sistēmas, kas nepārprotami glābj pašu šoferīšu un pasažieru dzīvības. Taču, lai tās pildītu savu funkciju, ir jāpārliecinās, ka mēs paši sev neesam radījuši mākslīgu apdraudējumu. Jā, pastāv dažādi viedokļi par to, cik tās ir glābjošas ceļu satiksmes negadījumu brīžos. Vai uz drošības spilveniem varam vienmēr paļauties? Būtībā var, taču var būt situācijas, kad tie var kļūt kā bīstami drošības spilveni…
Kuri bija paši pieprasītākie un populārākie jeb TOP-5 jaunie auto Latvijā 2022. gadā? Uzzināsiet pēc brīža, bet ievadā jāpiemin lūk, kas. Interesanti, ka par spīti dzīves dārdzībai un augstajiem inflācijas rādītājiem, jaunu auto iegādes apjomi turpina strauji kāpt. Pērn Latvijā iegādātas 19 114 jaunas automašīnas, kas ir pieaugums par 13,3%, liecina Latvijas Auto asociācijas dati.
Mūsdienu automašīnas ir gandrīz perfektas. Auto dizaineri veltī daudzas stundas pie dzinēja piestrādes, optimālas pārnesumkārbas pieregulēšanas vai pie elementiem, kuri atbild par automašīnas aerodinamisko pretestību. Tomēr avārijas režīmā strādājošs dzinējs nozīmē lielākas izmaksas par degvielu. Vai autovadītājs ar savu braukšanas stilu var samazināt degvielas patēriņu?
Meklējot labāku degvielas ekonomiju, daudzu autoražotāju automašīnās tiek izmantoti kompresori, lai padarītu dzinējus jaudīgākus un efektīvākus. Piemēram, jaunākajās Porsche 911 kā standartu izmanto kompresorus, un arī BMW savās jaunākajās M3 sērijas mašīnās izmanto kompresorus.
Vispārpieņemta patiesība ir tā, ka automobiļa dzinējam regulāri un pēc iespējas biežāk jāmaina eļļa un filtri! Tad viss būs labi un dzinējs pateicībā murrās daudzus gadu desmitus bez liekiem ieguldījumiem. Daudziem svarīga ir ekonomēšana un tāpēc “piemirst” pat to, un eļļas maiņas intervālus interpretē pēc saviem ieskatiem. Daži pamatojas uz moderno lubrikantu specifikas īpatnībām un eļļas maiņu veic reizi pēc 30 000 vai pat 50 000 nobrauktiem kilometru. Citi pielej laika gaitā un dzinēja defektu dēļ zudušo eļļu un reizi gadā nomaina filtru. Ir daži dzinēji, kas to spēj izturēt. Taču lielākais vairums ātrāk vai vēlāk pasaka treknu NĒ!
Pelēcīga diena un laika apstākļi, miglains vai dūmakains, nedaudz līst… No miegainības nevar tikt vaļā visas dienas garumā. Un vēl nogurums ātrāk piezogas nekā ierasts… Ziniet, labāk nepārvērtēt sevi un mēģiniet rast kādu risinājumu, nevis miegainam sēsties pie stūres. Jā, tieši paaugstināts autovadītāju nogurums ir būtisks risks ceļu satiksmes drošībai, īpaši tad, ja autovadītājs neapzinās, ka teju var iemigt. Tam, cik bīstami ir miegainam sēsties pie stūres, liecina statistikas dati: aizmigšana pie stūres ir viens no desmit biežākajiem avāriju iemesliem! Tāpēc ir labi zināt veidus, kā neaizmigt pie stūres.
Pamatīgās nepatikšanās iekūlies kāds bravūrīgs 23 gadus vecs autovadītājs, būdams pamatīgā dzērumā, Rīgā pie 150 km/h liela ātruma avarējis ar stūrēto koplietošanas servisa “OX Drive” auto “Tesla“. Jaungada naktī notikušajā smagajā avārijā gan pats vadītājs, gan trīs pasažieri. Šmuces ievārītājam nāksies šķirties no vismaz 100 000 eiro, autoDNA uzzināja uzņēmumā.
Kāda pārāk aizsvinējusies sieviete īsi pirms gadu mijas ieradusies Ceļu satiksmes drošības direkcijas Daugavpils nodaļā, lai nokārtotu vieglā automobiļa vadīšanas eksāmenu. Auto eksāmenu viņai nebija lemts nokārtot, jo uz to bija ieradusies… 2,1 promiles reibumā! Par to viņa vēlāk saņēma bagātīgu “balvu” – 10 000 eiro naudas sodu, 120 stundu ilgu piespiedu darbu un transportvadītāja tiesību liegumu uz pieciem gadiem, informēja prokuratūrā!